Research

Idag har vi varit ute en sväng och kollat på vagnar. Gav upp ganska snabbt och åkte hem med de hostande barnen och sen åkte jag iväg en tur med min mamma istället.

Vi har ju i våran vanliga vardag inget behov av en syskonvagn, Minna har ju Emmaljungan och Max älskar att gå. Men nu när det blir varmare kommer det säkerligen bli diverse utflykter och när vi åker till Gotland vet jag att det kommer bli utflykter som blir för långa för Max att gå. Kortare utflykter kan man ju lösa med ståbräda men tex en heldagsutflykt in till Visby kommer Max behöva få sitta och vila.

Så vi åkte för att kolla på alla olika alternativ, med målet att få det så enkelt och billigt som möjligt. Insåg snabbt att utbudet på enkla syskonvagnar inte är stort alls. Hittade en Brio för 2800kr som va enkel och lättkörd. Hade trott att vi kunde komma billigare undan, men men. Har tittat lite snabbt på Blocket tidigare men aldrig sett någon enkel syskonvagn där.
Andra alternativet va att köpa två supersimpla sulkys/paraplyvagnar. De flesta utflykter kommer ju både jag och Marcus va med på och då är det ju inga problem att köra två vagnar. Alla kostar mellan 1500-3000kr förutom en som kostar 400. Ingen av dom håller över 15 kg.... Så det alternativet va ju ganska kört eftersom Max väger 15,5.

Men Brio-vagnen va som sagt enkel och lättkörd så den får det nog bli. Inge kul att få hoppa över utflykter bara för att inte Max kommer orka gå så långt.
MEN. Då kommer vi till nästa fråga, hinner vi ta tag i det här med att hitta en större bil innan sommaren? Vi vet ju liksom inte ens vad vi letar efter. Vagnen tog inte överdrivet mycket plats ihopfälld, men med våran form på bagageutrymmet så får den bara plats på högkant och då tar den massa onödig plats för annan packningen. Vi får inte med oss alla nödvändigheter om vi inte skaffar en takbox eller en större bil. Jag röstar för större bil. Men då börjar det bli dags att ta tag i det =P

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tror inte ni behöver bry er så mkt om att han väger ett halvt kg för mkt. Om han vägde 20 ok men jag gissar på att det är en rekomendation. Men det är jag, som inte är så kinkig :)



Suger med alla dessa sjukdomar!

2011-03-07 @ 09:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0