Vilken start på nya året!

Max avslutade gamla året med världens tjockaste bajskorv på barnakuten och Minna började nya året med nån mystisk magsjuka. Har fått order om att trycka i henne 1-2 tsk vätska var femte minut resten av kvällen och att ha henne utan blöja så vi får se exakt hur lite hon kissar. Hon har sovit så gott som hela dagen, knappt kissat men ändå fått i sig ganska okej med vätska. Tycker inte om att hon är så slö men vi får snällt avvakta ett tag till.

Max har knappt ätit han heller, sen bajsincidenten. Men bajsade igen för en stund sen så honom är jag inte orolig för längre. Jag trodde jag hade magkatarr, troligtvis är det så. Men jag skulle ju faktiskt kunna ha en släng av det Minna har. Började må illa runt tolvslaget (Minna kräktes första gången 01.20) och har mått illa sen dess.

Marcus mår också lite illa till och från men han har iaf aptit till skillnad mot oss andra. Och mer positivt, när vi ändå pratar om hälsa, är att Marcus pappa mår mycket bättre!

Nu sover Minna igen efter att ha varit vaken i typ 15 minuter. Hon ligger på ett kissunderlägg i min famn. Jag har ställt in mig på att bli nerkissad så just nu känns det inte lika hemskt att det har dröjt lite för länge sen min senaste dusch... Tur att hon inte har diarrè =)

Känns lite jobbigt att Marcus måste jobba imorn. Inte lätt att roa en speedad Max när man mår jätteilla och bär runt på 8-9kg mer eller mindre sovande bebis. Men förhoppningsvis mår vi båda bättre imorn!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Kittfärgad avföring får mig direkt att tänka på gallan, om man har gallsten är det ofta ett tecken på det. Inte för att ni har det men tanakrna gick dit direkt.

Väntar nog till nästa vecka då, vill inte ta några risker för jag måste kunna gå på mitt tillväxt-UL på fredag eftersom magen inte hade växt som den skulle idag.

Hoppas ni alla slutar må illa snart!

2011-01-03 @ 17:57:10
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Isabel

Nej det var så jag tänkte också om gallan, ok om det bara gällt en av er men inte troligt när ni har det alla 3.

Ja det blir lätt rubbat i början när allt är så nytt, bara att försöka igen sedan när allt lugnat sig. Han känner sig trygg med blöjan oc hdet är säkert därför han väljer den när det gör ont.

Micke jobbar kort dag idag, börjar 9 men så stänger de redan 16! Blir städa opch rengöring av akvarier, imorrn får vi besök av Aron och hans familj!

2011-01-05 @ 11:13:35
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0