Trött och ont

Vi är inte vana att sova såhär dåligt =( Börjar bli riktigt bra less nu....
I natt va jag i princip helt och hållet vaken till 03.30 då jag inte stod ut längre och väckte Marcus. Stoppade i öronproppar och sov som en stock till klockan ringde 7. Marcus va uppe resten av natten...

Kändes väldigt elakt att väcka Minna när hon sovit så dåligt men Max skulle ju till dagis (där jag förresten fick massa beröm för min klippning, kanske nåt att satsa på??). Hade känts bättre om jag visste att hon tog igen det på förmiddagsvilan men det ska EXTREMT mycket till för att hon ska sova mer än sina 30-32 minuter. Aldrig någon chans för mig att ta igen lite sömn heller med andra ord. Vill inte ens räkna efter hur länge vi haft det såhär nu (jo jag vet att det finns dom som har det såhär nästan jämt och jag lider verkligen med er!!! Men det här är nytt för oss och just nu ser jag inget slut på det hela...). 

Känns som att min kropp håller på att rasa samman. Vet inte om det är pga sömnbristen eller träningsbristen eller vätskebristen eller en kombination. Men alla mina leder är katastrof och jag har kommit fram till att det bara är tårna och ansiktet som jag inte har ont i. I ansiktet har jag däremot fått jättedålig hy =( Mina knän knäpper och en knöl känns som den vuxit (skelett kan väl inte växa??) och är öm, jag har förhårdnader på dom, mina ben är stela, mina händer är svullna och stela till och från (speciellt på natten), mina handleder och underarmar värker, axlar, skuldror och rygg värker när jag bär runt på Minna eller står lutad över spjälsängen och klappar på henne, nacken är stel och öm, huvudvärk titt som tätt.

Jaja, sömnen kan jag inte göra något åt men träningen och vätskan tog jag tag i igår och jag ska banne mig se till att det blir mer av både och! Så får vi se om det blir någon förbättring. Annars kanske det är dags att besöka farbror doktorn, iaf med tanke på lederna....

Nu ska Minna och jag gå och leka, tänkte placera huvudet på en kudde på golvet så får hon klättra fram och tillbaks bäst hon vill =P

Kommentarer
Postat av: Isabel

Nej skelettet kan inte växa men däremot brosk och pålagringar. Att knäna knäpper beror nog på dåligt med ledvätska. Låter som att du behöver dricka lite mer så kommer det nog att kännas bättre på många sätt i din kropp!



2011-01-17 @ 10:17:56
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0