Snabba vändningar

För några dagar sen trodde jag att det skulle dröja ett halvår till innan Minna börjar gå. Hon har ju gått länge längs med möbler men inte kommit längre.
Men så plötsligt, kvällen före hon blev 11 månader, upptäckte hon att man faktiskt kan gå fast man bara håller någon i EN hand. Hon såg lika chockad ut som jag kände mig =) Nu går det fortare och fortare för varje promenad hon tar och hon har helt plötsligt (omedvetet fortfarande) släppt taget några gånger när hon stått upp! Så det kanske inte tar så många månader iaf. Vi får väl se =)

Max är iaf jätteglad att få gå på dagis igen!! Skönt att han får göra av med energi och han har varit blöjfri båda dagarna hittills. Och Minna sov plötsligt från 19.40 till 07.40 inatt!! Grät visserligen lite till och från fram till 22 men det räckte att bara klappa lite på henne så blev hon lugn så det räknas inte! Tror aldrig hon somnat så tidigt förut, spännande att se hur denna natt blir. Nu har jag ju fått mersmak!!

Dags för middag =)

Kommentarer
Postat av: helena

åh, vad skönt att det börjat lätta med sömnen. Även om det bara var en slump så fick du ladda batterierna lite = viktigt!! tack för senast, alltid lika mysigt att träffa er.... kraaaaam

2011-01-11 @ 22:17:52
Postat av: helena

skrev en kommentar, men den blev inte publicerad?? ett försök till =) åh vad skönt att det börjat lätta med sömnen, även om det bara var för en kort tid så fick du ladda batterierna lite = viktigt!! tack för senast, alltid lika mysigt att träffa er... kraaaaaam

2011-01-11 @ 22:20:37
Postat av: Isabel

Vill inte skriva något om det i bloggen så berättar här istället.

Lång historia men för det första hade jag aldrig träffat honom, han är viakrie och jobbar bara ibland.

Alva hade lagt fram en massa kuddar omkring mig i deras lekhall när jag skulle hämta henne. Hon kan vara svår att få hem ibland men vi var på gång. Då stövlar han fram till oss rakt igenom hallen, säger sitt namn och atr sedan tag i hennes arm och bokstavligen släpar ut henne i kapprummet över alla kuddar, förbi mig och iväg. Hon hänger delvis i luften. Jag står ju ganska snopen kvar och går sedan efter när jag hör Alva säga "Jag vill inte, nej" på ett ångestfyllt sätt. Väl i kapprummet börjar han plocka fram hennes overall och efter ett tag kommer jag till sans igen och säger att vi nog klara oss nu. Då går han. Inte ok beteende enligt mig och tack och lov inte enligt personalen heller! jag bara undrar vad han är kapabel att göra när man inte är med, när han kan göra en sån grov sak framför en förälder.



(Sedan ser han ut som en kopia av Ben i Lost)

2011-01-12 @ 08:10:16
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hej!

Så kul att hon börjat gå lite!! Esaia kämpar fortfarande med att försöka förstå hur man kryper... han är inte helt överförtjust :)



Just nu är vi i full flyttanda! Vi flyttar nästa helg, så vi packar och packar för fullt. Hoppas vi kan ses snart! Ser fram emot att få umgås lite oftare!!

Massa kramar till dig och din fina familj!

2011-01-12 @ 22:44:45
URL: http://noaragvals.blogspot.com
Postat av: Marielle

Hej!

Så roligt att hon börjat gå lite! Esaia kämpar fortfarande med att lära sig krypa. Han är inte helt överförtjust... :)



Just nu är vi i full flyttanda! Vi flyttar nästa helg, så vi packar för fullt!! Hoppas vi kan ses snart. Ser fram emot att få umgås oftare!! Massa kramar till dig och din fina familj!

2011-01-12 @ 22:49:04
URL: http://noaragvals.blogspot.com
Postat av: Marielle

Hej!

Så roligt att hon börjat gå lite! Esaia kämpar fortfarande med att lära sig krypa. Han är inte helt överförtjust... :)



Just nu är vi i full flyttanda! Vi flyttar nästa helg, så vi packar för fullt!! Hoppas vi kan ses snart. Ser fram emot att få umgås oftare!! Massa kramar till dig och din fina familj!

2011-01-12 @ 22:52:45
URL: http://noaragvals.blogspot.com
Postat av: Marielle

Ha,ha... som vanligt när jag kommenterar i din blogg blir det x2 eller mer. Den här ggr har jag försökt skicka inlägget tre-fyra ggr utan resultat... Gått ut från din sida, tb igen, men utan att det jag skrivit kommit upp... Så du får ursäkta mina upprepningar.. kram!

2011-01-12 @ 22:55:06
URL: http://noaragvals.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0