Minnet är bra men kort

När jag satt i soffan och gav Minna välling nyss så va det nåt jag kom på att jag måste göra på datorn. Men nu när jag satte på den så minns jga inte alls va det va.

Båda barnen somnade för 5-10 minuter sen. Det händer ganska ofta nu för tiden att dom somnar 20.30. Det är enormt härligt men Minna sover ju så dåligt nuför tiden så det kvittar typ. Hon sover ju oftast hela nätterna men gråter och skriker i sömnen så man måste upp och klappa på henne för att hon ska lugna sig igen. 1 gång i halvtimmen de värsta nätterna men då är det oftast i kombination med nåt annat, tex ett dygn utan bajs eller nya tänder som dom senaste nätterna. Om jag gissar vilt så kanske man behöver klappa på henne 5-6 gånger en standard natt. Vi är vana vid att sova heeela nätterna så det är lite trist. Men inte så mycket att göra. Tog upp det lite lätt med läkaren på 1-årskontrollen men han är ju en jubelidiot på alla sätt och vis (han som lyfte upp Minna i midjan utan att stödja nacken när hon va på första läkarkollen). Funderar på att ringa och boka en tid hos distriktssköterskan, hon är tusen gånger smartare.

Hur som helst började Max hosta lite smått natten till idag, första gången på nya året! Han har andats lite tungt idag och hostar mer och mer så i natt är det väl båda barnen som håller mig vaken =P Han har fått lite medecin men det kommer nog behövas mer. Det har gått hem barn från dagis med vattkoppor, ska bli spännande att se om det är det som är på g eller bara en vanlig förkylning. Vore skönt att ha det avklarat. Det är ju tredje gången barn på dagis får vattkoppor sen Max började men båda tidigare gångerna har det bara varit ett enda barn som fått det. Nu är det iaf 3.  Hoppas, hoppas!

Ska dricka te med Marcus nu och sen försöka hålla mig vaken tills spårlöst är slut =) Är jag bara vaken tills det börjar så är jag nog fast till slutet =P

Ha en trevlig kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0