Liten

På lördag är det fest på dagis, barnfri sådan (börjar med föreningsstämma kl 9 följt av "fixardag" och sedan middag). Vi fick höra på det allra första föräldramötet att det brukar kunna bli ganska party, party, men vi har lyckats missa alla sen Max började så vi vet inte.

Hur som helst så känns det inte som att jag och Marcus har kommit in i "gänget" ordentligt. Och visst beror det säkert på att vi missat så mycket. Men jag har kommit fram till att jag känner mig väldigt liten omkring de andra föräldrarna.
Dom yngsta föräldrarna, förutom vi, fyller båda 30 år i år. Marcus och jag fyller ju 28 och 27 (hjälp!) i år så vi är ju inte mycket yngre. Men jag upplever oss mycket yngre. Känns som att de andra föräldrarna lever i en helt annan värld än vi. Upplever dom också oss som mycket yngre?
Vet inte varför, är väl i en minisvacka, men jag har börjat fundera massa på hur jag uppfattas som person. Eller funderar är fel ord för jag tänker tanken sen slår jag bort den för att det är något jag är för rädd för att tänka på. Men jag går runt med dom där "otänkta" tankarna inom mig iaf.

Hur som helst, måste iväg nu, men det ska bli intressant på lördag! De flesta föräldrarna är jättetrevliga men jag känner mig ändå för liten och obetydlig för att samtala med dom.

Kommentarer
Postat av: Hannah

NEJ! :p det innan ju ;) Men den 22a är blivande morfars födelsedag så de är fler som tror/hoppas på den, bara inse att jag får vänta ett tag till ;) Hoppas allt är bra med er!

Kul med fest!

2011-02-03 @ 14:19:21
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så får du inte tänka!!!!!!! Däremot kan jag känna Att de andra föräldrarna inte lyssnar eller att mina tankar kring dagis eller andra saker inte är lika mkt värdefulla som en 30 årings.

2011-02-03 @ 16:30:37
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jag tycker ni ska gå om ni har möjlighet. Är ju en ypperlig chans att få mer tid med de andra föräldrarna utan barn som stör.



jag är precis likadan, tänker också jättemycket på hur andra uppfattar mig men åldern har jag inga problem med, jag har ju mer i bagaget än många andra som är äldre än mig.

Oavsett hur gammal man är så är ju alla där av samma anledning, barnen!

2011-02-04 @ 09:01:16
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0