Blöjhistorien

Max va ju helt blöjfri dagtid utan minsta problem, som att det alltid varit så. Men så blev han ju magsjuk och bajsade på sig varje lilla prutt han pruttade och ville ha blöja igen. Inte alls konstigt, bara tråkigt.
Så sen fick vi ju börja om. Han vägrade ta av blöjan, skitskraj för att bajsa ner sig. (Skitskraj, haha)
Men förra veckan sa jag åt honom att vi hade en ny regel hemma, innan dagis måste han gå utan blöja. Han godtog det men de första dagarna sprang han med panik till pottan varje gång han behövde prutta. Men det blev bättre och bättre dag för dag (trala lala la).

I söndags va vi hemma heeela dagen och då va han utan heeela dagen och denna vecka har han varit utan både före och efter dagis. Men han vill inte vara utan på dagis och hemma vägrar han ha kläder på sig.
Jag har pratat med honom om att på lördag när han har kalas så måste han ha både kalsonger och byxor och då sa han att "när han har gäster då ska han ha kläder". Min förhoppning är att han har det även efter alla åkt hem...

Tänk att lite sjukdom kan förstöra allt så?! Han pratade med en fröken på dagis om att "när blöjorna tar slut, då ska han gå utan" så hon tänkte köra en kupp nån dag för att se vad han säger =) Han säger samma sak hemma men här kommer ju inte blöjorna ta slut eftersom han måste ha på natten...

Jag hoppas han inte håller på att bli sjuk nu igen. Han somnade på dagis för första gången på 2-3 veckor och sov till dom väckte honom efter en timme. Sen somnade han ändå typ vanlig tid ikväll... Verkar väldigt trött.
Och det börjar jag också bli. Ska man titta lite till på Bond eller ska man lägga sig??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0