Händelserika dagar

Max blev biten idag på dagis. En liten pojke på typ 15 månader som ville ha rockringen Max lekte med. Så han bet honom i armen =( Max hade blivit jättejätteledsen. Skulle jag också blivit...

Jag har tillagat min första fläskfilé ikväll. Min första köttbit överhuvud taget bortsett från fläskkotletter. Hade ingen aning om hur jag skulle krydda så det blev lite smaklöst, men köttet blev fint och tillsammans med rotfrukterna mm jag gjorde i ugnen så blev det namnam!!

Minna har plötsligt blivit mycket stadigare när hon står och går (allting är relativt). Hon har ju älskat att gå sen hon va pytteliten men inte haft en gnutta koll på någon kroppsdel =) I söndags reste hon sig själv för första gången, med hjälp av badbaljan och badkarskanten (bara 2,5 månad senare än Max) och hon har gått några steg längs möbler vid några tillfällen. Hon har börjat sätta sig upp från knästående och igår åt hon också blomjord för första gången. Tydligen va det jättegott för nu ska hon dit jämt =)
Ikväll somnade hon i mitt knä strax före 20, försökte få liv i henne genom att byta blöja och sätta på pyjamas men det va först på slutet som hon vaknade till. Gav henne välling och hon somnade om ca 20.20 mycket mycket tidigare än vanligt så vi får se om det istället blir en lång kväll för mig. Än så länge är det tyst i alla fall.

Nu kom Marcus precis ut ur Max rum =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha skrattade gott åt blomjorden haha.

sixten åt lera igår. verkade gott det med, på emils stövlar.



du är så duktig som tränar! jag har inte ork till ngt annat än att sitta still efter 16 på eftermiddagen och bara tanken gör mej utmattad =P

2010-10-27 @ 11:03:21
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0