Bvc

Kunde inte hålla mig till 10-månaderskollen så jag va på Bvc med Minna idag. 7650 gram och 68cm, följer sin kurva alldeles perfekt! Ligger på kurvan under medelkurvan och jag tror det är den kurvan Max alltid följt också. Påpekade att jag tycker hon är lite skelögd (vindögd? Blandar alltid ihop dom. Ser i kors. Pyttepyttelite. Kanske.) så det skulle vi kolla upp lite mer på nästa koll som tydligen är ett hembesök.

Har också beslutat mig för att sluta amma innan veckan är slut. Kommer att bli nästan exakt på dagen lika lång amningsperiod som med Max =) Väntar jag till på söndag så tror jag det blir exakt lika långa! Försöker bara leta reda på när jag fick tillbaka mensen så jag har en ungefärlig längd på den fasansfulla nedräkningen.... Ser inte fram emot det. Tänk att nåt så naturligt kan få en att må så dåligt??

Hur som helst hoppas jag få lite mer ordning på hennes dagssömn när jag slutar. Har under de senaste veckorna bara ammat ca kl 8 när jag väcker henne och sen ca kl 10, efter dagislämning. Sen äter hon en burk till lunch kl 12, gröt till mellis kl 15, en halv burk till middag kl 18 och nästan 270ml välling (ca 20.30-21.30) när hon somnar. Händer att hon får lite ersättning nån gång i bland om hon har svårt att somna eller är hungrig mellan måltider eller nåt.
Det jag skulle säga va iaf att hon alltid brukar somna en stund av amningen kl 10 fast hon egentligen inte riktigt behöver sova än. Somnar väl för att det är snuttigt och mysigt antar jag. Sen brukar hon somna igen vid 13 och visserligen sover hon inte alls länge men det händer ändå med jämna mellanrum att jag måste väcka henne för att gå och hämta Max och det är så irriterande. Bättre om hon bara sover en, lite längre stund mittemellan dom tiderna.

Är så kul att jämföra Minna och Max mått i samma ålder men det är svårt när dom inte varit på Bvc exakt lika. Max va där när han va 7,5 månad och då va han 69cm och vägde 8070gram. Minna är nu en månad äldre (plus lite till) och är fortfarande mindre. En flicka med andra ord =)

Oj va långt det blev, jag skulle ju diska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0