Time for bed

Marcus va ju och städade dagis idag, gick strax före 9. Max vaknade pigg och jätteglad som vanligt och det va full fart från start. Jag klarar just nu inte av ångesten och det dåliga samvetet över hur lite aktivitet Max får i förhållande till vad han behöver så jag grät faktiskt av lycka när Marcus ringde redan strax över 13.00 och sa att han snart skulle komma hem. Hade ställt in mig på att vara själv med barnen till kanske 16-17.

Det är en av sakerna som tynger mig nu, all tid jag inte kan ge Max. Jag saknar honom så otroligt mycket min underbara gullunge!! Vill bara krama och pussa på honom hela tiden. Det gör så ont i hjärtat varje dag. Speciellt nu när Minna knappt sover på dagarna, bara lite i slutet av varje amning. Max hade också en lååång sån period när han va liten men då gjorde det inget för det va bara han och jag. Minna vaknar så fort jag försöker lägga ifrån mig henne så Max och jag får aldrig någon ordentlig ensam-tid. Vet ju att det blir bättre med tiden och jag vet också att Max antagligen inte lider lika mycket som jag gör. Men ändå.

Nej nu måste jag gå och sova innan jag börjar gråta.
Minna spydde ner sin kudde idag så den är nytvättad och hon sover utan kudde i natt. Hoppas hon inte bryr sig om det...

God natt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ingen av barnen mår bättre av att du har dåligt samvete. Redan om ett år eller tidigare kommer ungarna springa runt och leka som tokar med varandra och du kommer att sakna det lilla lugn som du hade året innan =)(dessutom lär ingen av barnen bry sig om ifall golven glänser eller om ni tvättat fönstren). Saknar er massor och skäms för att jag inte kommit och hälsat på Minna. Men kanske till denna vecka? Hör av mig. Stoooor kram på hela familjen!

2010-05-09 @ 10:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0