Pengar....

Varför ska allt handla om pengar hela jävla tiden??

Jag hade en bild av hur sommaren skulle bli, alla roliga småutflykter vi skulle göra nu när Marcus kommer vara ledig så mycket, Skansen, Kolmården, diverse picknickar mm mm mm.
Men så händer självklart en massa saker samma sommar (bara roliga saker, missförstå mig inte) som en och en inte kostar överdrivet mycket, några tusenlappar, men som tillsammans blir en väldig massa pengar.
Vi har mini-semestrar, "släktträffar", födelsedagar, dop, jubileum. Det kommer knappt finnas pengar över till en glass, definitivt inte till nån Kolmården-tripp. Det finns inte pengar till alla "stora" grejjer heller, om inte jag tar ut mer föräldrapenningdagar än vad vi egentligen behöver för att klara oss varje månad. Vilket leder till att Minna måste börja på dagis tidigare än vad jag vill och tycker är bra för henne bara för att vi inte har råd med att nån är hemma.
Visst så fort jag inte ammar så mycket kan jag börja jobba helger och kvällar också om det skulle vara så. Men Marcus och jag har ungefär en timme varje kväll då vi umgås, och då ammar jag Minna så vi är inte direkt ensamma, och helgerna. Skulle jag jobba helger och kvällar skulle vi ju aldrig ha tid att prata över huvud taget.

Vart fan tar våra pengar vägen?? Vi lever inget lyxliv någonstans.... Vi har ingen bensinräkning värd att ens nämna, vi bor ju mitt i stan, vi har ingen överdrivet hög hyra, vi köper inte en massa dyr mat, vi gör ingenting på våra lediga dagar. Vart tar pengarna vägen???

Känns som alla omkring oss har råd med så mycket mer än vi har jämt. Jag förstår inte.

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag vet precis. men jag tar ut 5 dagar i veckan för att vi ska kunna göra saker. annars så sitter vi bara hemma och gör ingenting. för oss är det värt så mycket att någon gång kunna åka med emil och äta hamburgare,gå till nickis, köpa nya gardiner eller vad det nu kan vara..

2010-05-16 @ 15:27:46
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag känner igen det där.. nu när Jonas snart är klar och ska börja aspiranttjänst kommer han att tjäna 5 tusen mer i månaden... WOW. Nu kankse vi kan börja spara till semstrar framöver.. wiii tänkte jag.. men nej, köket och renoveringen av golvet gå före :-/ pisstråkigt! men sen så kankse :-) hoppas vi kan ses i sommar iaf, utan att massa pengar ska behöva rinna iväg :-)

kramar

2010-05-16 @ 19:56:11
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0