Lustig dag

Underbart väder igår och en riktigt toppendag. Trots att ingenting egentligen gick riktigt bra.
För att nämna ett par saker så började vi med att åka till Gränby Centrum för besök på systemet och kvantum. När vi skulle packa ur barnen ur bilen på parkering kom jag på att jag inte hade plånboken med mig... Bestämde att Marcus och Max sprang in på Systemet medan Minna och jag väntade i bilen.
Killarna gick men Minna ville inte sitta kvar i bilen så vi gick efter. Ställde oss och väntade vid kassorna men tyckte Marcus såg lite förvirrad ut där inne så vi gick dit för att se om han behövde hjälp med att leta efter något. När vi kom till kassan gick jag och barnen förbi medan Marcus ställde flaskorna på bandet och visade sitt leg. Då frågar tjejen i kassan Marcus om jag har leg! Vilket jag ju inte hade eftersom jag glömt plånboken, så då fick vi inte handla. Ingen kan på något vis tro att jag är under 20, speciellt inte med två barn i famnen!!!! Det va det löjligaste jag varit med, jag har ju varit med min mamma flera gånger när jag varit under 20 år och det är aldrig någon som frågat mig om leg då.

Va ju redan sur för att jag glömt plånboken men nu rigtigt kokade jag!

Sen i Bergsbrunna när vi skulle börja grilla hamburgare så visar det sig att jag räknat helt fel. Hade räknat två per person och en till Max, vilket blir 9st men jag hade köpt ett paket med 8st... Inte nog med det blir en hamburgare stulen av en skata!! (Enda förklaringen vi kan komma på, ingen såg det men en skata snodde salamin från Max macka tidigare på dagen och vi kunde verkligen inte hitta hamburgaren någonstans...) Så då fattades det två st helt plötsligt. Sen gjorde Marcus iordning en hamburgare åt mig medan jag ammade som jag balanserade på armstödet där jag satt. Pang så låg allt utspritt på marken...

Så det kan gå! Alla småsaker som gick fel hela dagen ordnade sig iaf på ett eller annat sätt. Utom ölen och Sveriges förlust i hockeyn.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Haha, ja visst är det kul när allt går emot en!?

Hoppas ni fick trevligt iallafall!

2010-05-23 @ 19:53:24
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

så himla drygt när allt bara blir fel! men vissa dagar kan man ta det med en klackspark andra vill man bara sätta sej ner och tjura 0p

2010-05-23 @ 22:07:29
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja usch för lösgodis, gudomligt gott men ack vilken fälla!

Idag har jag knatat över 16 000 steg så jag unnande mig en liten skål med popcorn, kommer ju att gå under annars!

2010-05-24 @ 22:12:24
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0