Lättad!

Det va sjukt underbart att få vara ute en stund med Marcus igår! Va en evighet sen sist. Vet att vi försökte flera gånger under januari och även innan jul men det kom alltid något ivägen, oftast Max som blev sjuk. Nu va vi ju visserligen inte ensamma, snarare 34 stycken, men vi satt bredvid varann och pratade nog mest med varann =)

Hade min mobil uppe på bordet med vibration på och va hela tiden beredd på att bli hemringd. Men runt 21 fick jag ett sms om att dom fått i henne "35-40 ml lätt som en plätt"! =) Kändes toppen men både jag och Marcus satt mest efter det och funderade på hur sjutton det hade gått till...

Vi va iaf på Wallmans Salongers Shlagerturné i Saluhallen. Shlager är väl inte vad jag föredrar men sång och dans är alltid kul! Och deras "Rock-final" va toppen =) Medelåldern på beökarna va definitivt inte under 50, dom ropade upp alla som va där för att dom firade födelsedag och dom flesta fyllde 60 eller 70 =) Mycket från Svensktoppen sjöng dom också.

Så mycket som Marcus och jag fick umgås igår kan jag inte komma ihåg sist vi gjorde, blev lite nykär igen. Han är så underbar min man! Nu kommer vi definitivt se till att gå på bio eller nåt när han går på semester *längtar*
Tydligen hade Minna börjat som vanligt men sen hade hon helt plötsligt fattat hur hon skulle göra och svept i sig 40ml sen ville hon inte ha mer. Mamma skulle precis göra iordning mer när hon fick höra att min bror skulle hämta mig (trevligt med chaufför!) så då väntade hon på tutten istället. Allt hade gått kanon (trodde heller inget annat, förutom matningen... Minna är ju så lätt att ha att göra med)!

Vi kommer fortsätta ge små skvättar från flaska då och då så att hon vänjer sig. Nu när vi har två barn värdesätter jag ensamtid med Marcus otroligt mycket mer än när vi bara hade Max. Måste bara bestämma mig för om vi ska fortsätta med ersättning vid dom tillfällena eller lagret bröstmjölk vi har i frysen. Vill dock inte riskera att hon inte vill igen bara för att hon tycker det är konstigt med bröstmjölk från nåt annat än min tutte. Och nu har vi ju ändå ersättningen hemma.

Max somnade 22.30 igår och vaknade vid 6 =/ Underbara mamma va uppe med honom och efter lunchen vid 12 fick jag honom att somna igen. Minna somnade också för en liten stund sen efter att ha varit uppe i 2,5 timme så nu ska jag nog passa på att måla naglarna. Idag ska vi fira systers födelsedag, min födelsedag och mors dag =) Tårta!!!

Trist väder men jag hoppas alla har en trevlig helg ändå!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag har syndat och ätit lite smågodis idag men ligger kraftigt på minus varje dag i calorier så det kan behövas ;-)



Skönt att det gick bra igår. Jag hade aldrig kunnat lämna Alva när hon var så liten, imponerande!

2010-05-29 @ 20:07:09
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: morfar till max o minna

Ha en underbar Mors Dag, Mickis!

2010-05-30 @ 09:27:22
Postat av: Isabel

Ja, Alva är ju vårat andra barn...

2010-05-30 @ 17:46:44
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0