Finger-mysterium

För typ fyra veckor sen började huden på mitt ena långfinger kännas konstigt, ungefär som att jag skulle bränt mig eller kanske klämt huden på något vis. Men det vet jag att jag inte gjort. Två dagar senare blev det likadant på tummen på samma hand. Ungefär en vecka senare började huden helt plötsligt dö och ramla av, stooora områden på båda fingrarna. Och det har fortfarande inte läkt ordentligt. Skitskumt, förstår inte alls vad det kom ifrån. Den nya huden som växer fram är stel och fnasig och det mesta av den ramlar bara av igen =(
Borde kanske smörja in med fet kräm eller nåt. Är superkänslig, så klart, på dom två fingrarna och varmt vatten känns brännhett!

Nån som varit med om nå liknande?

Försöker att inte tvätta händerna i onödan men det är ju lätt när man byter sjuttioelva blöjor om dan....

Kommentarer
Postat av: Marielle Ragvals

Min mamma har nåt liknande... men hon vet inte heller vad det är eller vad det kommer ifrån. Hon har även fått så under foten. Precis som om hon skulle bränt sig, fast hon inte gjort det, och sen blir det hårt och stelt i huden. Konstigt. Hoppas det går över!

2010-03-01 @ 20:03:38
URL: http://noaragvals.blogspot.com
Postat av: Isabel

Du får smörja, så fet kräm som möjligt.



2010-03-01 @ 20:12:29
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0