Sjukuppdatering

Sitter och skriver med bara vänster hand eftersom Max ligger i högerarmen.
Han har hostat konstant hela dagen igår, hela natten och än så länge idag. Inte mycket sömn inatt inte... Strax efter 5 imorse fick han en supp (svensk alvedon denna gång, super-supparna är nu slut...) trots att han "bara" hade 39,1. Trodde vi skulle få slumra lite till och är livrädd för att missa att febern blir sådär superhög igen.

Han är fortfarande varm och han har så sjukt mycket slem så det ser ut som att han ska explodera varje host-attack, men han envisas med att bara svälja allt... Dricker gör han fortfarande dåligt, ville inte ha vällngen imorse. Läkaren sa att mjölk, yoghurt och glass innehöll mycket vätska, men vem vill ha mjölkprodukter när man är så slemmig?? Glass går dock ner. Glass och saft och ibland gurka. Lite lite mjölk igår och lite välling igår kväll.
Hans näsa är totalt söndertorkad (han är extremt noga med det...) och han har massa prickar i ansiktet. Jag får likadana prickar när jag spyr mycket eller kraftigt så det är nog från all hosta och kväljningar.

Enligt doktorn så bör man inte ha 39 graders feber i mer än 3-4 dygn så nu är vi inne på sista dygnet......

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag hade nog ringt idag, om jag inte tyckt att hon var på bättringsvägen.

Tror jag ringde på dag 3 förra eftersom Alva bara blev sämre och sämre.

Lite idomin eller inotyol under näsan, på natten om man intevill att det ska bli kladdigt, gör susen!

Hopaps han blir bättre snart!

Alva är på bättringsvägen nu efter att hon fick byta sin pencillin.

Jag är i stort sett helt frisk igen men har värlrdens rethosta, en liiiiten punkt i den jäkla halsen som kliar och gör att jag hostar! Har hostat mig igenom halva natten och nu har jag såå ont i huvudet.

2010-01-29 @ 10:01:54
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

konstigt det där med febern. emil hade ju feber i 13 dagar utan att någon gjorde någonting.

dock inte 39 grader hela tiden, men minst 5 dagar i sträck. verkar vara väldigt olika bud på det mesta inom sjukvården.. :(



vi måste ge honom extra, annars kunde han bli dålig menade dem. roligt på så sät att andreas kan vara delaktig och jag tycker personligen att det är mysigare att ge flaska men det senaste dygnet har gått jättebra nästan utan tillägg och går det så är det toppen! 70 kr för en förpackning kostar de numera! =/

2010-01-29 @ 13:00:42
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0