Sista minuten =)

Sitter här och trycker i mig två mackor, en tallrik yoghurt och ett glas Fun light i sista minuten. Från och med klockan 22 är det fasta som gäller! Gah vad jag hatar glukosbelastning! Men nu är det ju iaf sista gången och även om det inte är nån diabetes så är det bra att kolla en gång för mycket än en gång för lite...

Max somnade bredvid mig i soffan typ 20.20. Vaknade till och va lite ledsen efter en stund och fick då inhalatorn och en supp eftersom han va uppe i 39,5 igen... Sen somnade han om och har nästan inte hostat alls sen dess.  Både Marcus och jag är på väg mot sängen, ville bara äta och dricka så sent som möjligt =) Får hoppas att det blir en lugn natt men jag kommer bara vara orolig för att febern ska fortsätta stiga...

Har iaf sålt en dator för 1700 nu på kvällen. Dom pengarna satte vi direkt in som extra betalning på avbetalningen på soffan och tv'n. Inte så mycket kvar där längre! Skönt, skönt, tycker inte om avbetalningar. Brukar ha en avbetalning max åt gången, men när vi flyttade hit till Salabacke så lyxade vi till det litegrann. Eller hur man nu egentligen ska se på saken. Soffan va iaf räntefritt.

Nej dags att röra sig mot sängen, titta till Maxen först bara... Man skulle ha en inbyggd termometer i handen. Det är ju omöjligt att lägga handen på pannan och känna skillnad på 39.0, 39.5 och 40.0. Däremot märker man väl iofs 40 grader på andra sätt, då är ju verkligen hela lilla kroppen kokhet. Men ändå... Nej han har ju fått en supp nu så det borde inte vara någon fara på åtminstone halva natten.

Time for bed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0