Mvc v34

Dagens siffror:

v34 - blodtryck 124/70, hb 134 (bättre än vid inskrivningen!), glukos 4,7, bebis hjärtljud 140, sf-mått 33, bebis ligger åt rätt håll =)

Såhär såg det ut med Max:

v31 ca - blodtryck 136/75, hb 112 (aj aj.....), bebis hjärtljud 136, sf-mått 32, bebis ligger åt rätt håll men hööögt upp vid revbenen....

v33 ca - bebis hjärtljud 135, sf-mått 32,5, bebis huvud ruckbart




Sf-måttet är ju så gott som samma som med Max så vi gick in och kollade i journalen med hans kurva. Det visade sig att det va först vid nästa mätning som han hade stuckit iväg storleksmässigt. Så det går fortfarande inte att säga nåt om denna bebis storlek jämfört med Max. Men iom att läkaren hade föreslagit det så skickade barnmorskan iväg en remiss för tillväxtultraljud för säkerhets skull. Så nån gång i vecka 37-38 vei få se våran lilla (eller stora lilla) plutt igen! =) Blir svårt att låta bli att kolla kön då.... =)

Annars känns det väldigt bra att alla värden är såpass bra! Barnmorskan kände ingen vätska i mina händer heller =)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Min lärare berättade om sin förlossning på en lektion och det lät nästan precis so matt det var du som berättade om din. Om vi ses nu på fredag så ska jag berätta mera.

2010-01-13 @ 16:01:18
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja efter 12 blir bra. Då borde vi vara hemma igen!

2010-01-13 @ 17:04:49
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skriver du ner allt det där? Jag kommer inte ihåg ett jota mer än att jag får backning på ngt ex järnet och om allt är bra osv..

inga siffror.



lät skumt med köttfärsen i, men det blir ju iofs som köttfärssås så det kanske inte är så konstigt eg :)

Fiskpinnar är gott! Han lämnar gärna potatisen dock =P

2010-01-13 @ 20:44:32
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0