Mvc v36

Dagens siffror:

v36 - blodtryck 127/72, blodsocker 9,8, bebis hjärtljud 152, sf-mått 34,5, huvudet fortfarande rörligt

Såhär såg det ut med Max:

v35 - blodtryck 130/70, hb 133!, blodsocker 5.9, bebis hjärtljud 151, sf-mått 36, bebis fortfarande ruckbar


v37 - blodtryck 137/80, hb 132, blodsocker 7,1, bebis hjärtljud 138, sf-mått 37, bebis fortfarande ruckbar. efter att ha klämt och mosat en del kom barnmorskan fram till att bebis inte är stor utan sf-måttet är högt pga hur bebis ligger (HAHAHA hur ironiskt va inte det här att läsa nu i efterhand?!?! Hade jag en idiot till bm eller??)




Verkar ju vara en mindre bebis =) Känns skönt! Mycket kan ju hända än men än så länge ser det bra ut! Lustigt att bebisens hjärtljud v såpass högt denna gång, samma period som Max hade högre. Ingen av dom har haft såpass högt tidigare. Undrar om det finns något samband eller om det va en slump?
De flesta värdena såg som vanligt jättebra ut men nu till det eventuellt kanske lite tråkiga... Frågade om det här med att jag senaste två veckorna blivit så extremt törstig (va ju det förra graviditeten också men blev det betydligt tidigare) och Bm svarade direkt att "ja, då tänker jag ju direkt på graviditetsdiabetes...". Så vi kollade resultatet av dom båda glukosbelastningarna jag gjort och båda va ju inom godkända gänser (mindre än 10.0) men den senaste va precis under, 9,7 eller nå sånt. Skulle egentligen inte ta något blodprov idag förutom det här röret för att kolla antikroppar eftersom jag är rh negativ. Men hon tog en droppe från det provet och kollade blodsockret som visade sig ligga på 9,8!!! Så högt har jag aldrig legat på morgonen, ligger oftast runt 5. Det högsta jag haft (förutom vid belastningarna) är nog 7.1 som det står ovan i v37 med Max. Så då tyckte dom att vi absolut skulle göra en extra glukosbelastning så fort som möjligt vilket innebär imorn..............
Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Hanna

skönt att höra!

påminde mej om att jag måste ringa årsta mvc och boka efterkontroll.. tråk! =P

2010-01-27 @ 11:53:59
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att bebisen i alla fall verkar lite mindre den här gången! Lycka till i morgon - kan inte direkt säga att jag är avundsjuk...

2010-01-27 @ 14:09:05
Postat av: Isabel

Ska bli spännande att se vad UL ger för viktskattning. Blä för glucosbelastningen, har aldrig gjort men hört tillräckligt många... Hoppas det går bra!

2010-01-27 @ 14:32:21
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0