Fun Light = räddaren i nöden

är min nya bästa vän =)

När Max vaknade strax efter 17 efter att ha sovit typ en och en halv timme va han uppe i 39,2 igen. Han fick en supp och så hällde jag upp Fun Light i ett "vuxen-glas" och vilken hit!! Han drack nästan ett helt glas på en timme!! Mer vätska än han fått i sig på hela dagen! Kändes toppen bra! Sen åt han två tuggor korv, kanske 7 makaroner och så pizzasallad =) Vet inte hur bra pizzasallad är men det är iaf föda =) Sen sippade han lite mer saft under kvällen och knaprade lite lite knäckebröd. Håller tummarna att han iaf fortsätter med saften imorn med! Men har han över 39 grader imorn också så ringer jag 1177. Han hade 38,5 för typ en timme sen, ca 3,5 timme efter suppen. Får se om det går uppåt elelr neråt under natten.

Känns som att jag bara skrivit om sjukdom idag =( Men det är verkligen det enda som funnits i mitt huvud denna vecka. Och en del längtan efter att dammsuga, det ska defintivt bli av nu i helgen när Marcus kan sitta med Max i soffan en stund. Om han nu fortsätter vara dålig... Annars kommer nog helgen se ut som så att Marcus pluggar och jag roar Max. På söndag har vi tvättid kl 7-11...... Jippi!! Vilken underbar tid =) Men det ska bli bra skönt med lite rena kläder....

Nu ska jag lägga mig! Max har fått båda inhalator-medicinerna ikväll, får se om det funkar bättre. Marcus ska sitta uppe en stund till så jag funderar på att stoppa i öronproppar tills han kommer och lägger sig. Då kanske jag får nån timmes ordentlig sömn iaf!

Oavsett vad det är för typ av kväll verkar jag komma i säng ganska exakt 22.30, lite lustigt. Sen går jag så gott som alltid upp och kissar två (!!) gånger innan 00.00. Galet... Och sen ligger jag och lyssnar på Max resten av natten....

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0