Färdigstädat, men inte hemma...

Tripp trapp-stolen sket sig, men det var inte så oväntat. Folk kastade sig säkert över den. Ståbrädan och skötbordet finns dock kvar så nu ska jag konsultera (heter det så? Känns som att jag bara blir sämre och sämre på svenska... Skyller på Max!) med Marcus.

Vi har precis kommit hem från dagiset. Sen förra jour-veckan har vi insett att inga andra är så noga som vi va då så vi släppte lite på kraven idag och det gick betydligt snabbare! Skönt att ha det avklarat! Nu är det bara lite enklare städ på tisdag och torsdag och sen klart för denna gång.
Upptäckte en lite hemsk sak... Tyckte det va rysligt kallt nere på källarplanet och upptäckte att källaringången stått öppen sen julgransplundringen igår... Känns ju som att det va lite på mitt ansvar eftersom vi har jouren men samtidigt så såg jag med egna ögon en mamma stänga dörren precis när jag gick upp där nerifrån. Sen va det ju folk från styrelsen som plockade bort efter dansen och släckte alla lampor där nere. Inte tänkte jag då, när allt va klart uppe, på att gå ner och titta igen. Tänk om det hade varit inbrott eller nåt!?! Usch....

Nej nu ska vi duscha och så sen väntar en övertrött Max och en middag hemma hos mina föräldrar. Glömde ju lämna kvar vagnen så det har inte blivit nån sovpromenad... I natt vaknade Max typ 5-6 gånger, somnade oftast om på en gång, men störande ändå. Där emellan skrek han, pratade, gnydde och ropade en massa gånger. Jag själv vaknade för att kissa tre gånger och för att allmänt vända mig typ 300 gånger... Behöver jag säga att jag är trött? =) Och eftersom Max inte sovit middag idag så väntar troligtvis en likadan natt igen. Förr, innan hans oroliga sömn-period började, så sov han som en stock i typ 14 timmar om han inte sovit middag. Nu verkar det vara tvärtom, natten blir ännu mer orolig om han inte sovit middag.

Nej, dags för dusch!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0