Bättre natt inatt

Trevligt att ha Marcus hemma igen! Även om vi inte hann ses så mycket igårkväll.
Marcus va uppe en timme med Max i natt, annars har det varit tyst. Inte ens ett skrik eller rop! Bra natt med andra ord =) Strax efter att Marcus gick till jobbet så kom Max in och la sig på min kudde och klappade min "skönhets-musch" till 8.30 då vi gick upp.

Idag börjar vår jour-vecka på dagis så idag ska Max och jag dit och jobba 13.45. Det är också julgransplundring kl 15 så det kommer inte bli som en vanlig jour-fredag. Fika, spelman och dans runt granen tydligen =) Hoppas bara inte det ger mer jobb än en vanlig jour... Marcus har kundbesök hela dagen och kan inte komma med och hjälpa till. Men det är ju ingen som sagt nåt till mig om plundringen så jag gissar, och hoppas, att det är fest-kommiten som sköter allt. Och eftersom alla föräldrar är där så behöver jag inte byta nån blöja eller sånt heller =)
Imorn blir det ju iom jour-veckan superstäd heeela dagen. Eftersom jag är betydligt långsammare och osmidigare än i början på november så kommer det ta ännu längre tid denna gång. Tippar på att Marcus hinner städa hela huset medan jag städar köket =) Nej då, så illa är det inte, men tid kommer det ta! Och den enda maten som egentligen är aktuell en sådan dag är ju snabbmat.... =( I så fall kommer vi ju bryta vårat nyårslöfte efter bara 3 veckor... Vi får se hur vi löser det.
Blir ju ingen träning på tisdag heller eftersom det är städ då med.... Får verkligen se till att komma iväg på söndag!
Sen har vi iaf ingen mer jour förr än sista dagisveckan 8-15 juli. Efter det är dagis stängt i fyra veckor. Men iom att Marcus troligtvis är ledig typ från mitten av juni till mitten av augusti så kommer ju inte Max va på dagis alls.

Nej nu är frågan om vi ska gå ut och leka lite nu, eller om vi ska ta det efter lunch i kombination med att vi ska bege oss mot dagis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0