Äntligen hemma

Man ska inte ge sig ut på äventyr när man är höggravid....
Går ju alltid en promenad efter jag lämnat Max på dagis och idag har ju barnbidraget kommit in så jag styrde kosan mot Gränby Centrum. Förväntade mig att det skulle ta mycket längre tid att gå dit än sist, är ju både betydligt mer snö och mage nu. Men det tog bara 7 minuter extra och det va från dagis vilket är lite längre än hemifrån, det kändes bra!

Max fick två mjukisbyxor, tre par strumpor och fyra tröjor för 507,50kr, ingenting va på rea. Halva barnbidraget är han värd tycker jag =) Sen in på Kvantum och handla mat för en fjärdedel av de nyinkommna pengarna. Handlade betydligt mer än vad jag hade tänkt men ändå inte särskilt tungt. Köpte två papperskassar eftersom dom brukar va mycket skönare att hålla om man ska gå en bit, plastkassarnas handtag sitter ju "åt fel håll" så dom gungar in i benen på en hela tiden. Påbörjar promenaden hem och vad händer?! Handtaget på en kassen lossnar!! Den är inte ens halvfull... Fick bära den trasiga kassen i famnen, otympligt som bara den, och vilken mjölksyra jag fick i armarna! Stannade vid varje parkbänk för att byta arm och det tog hela 40 minuter för mig att komma hem =( Så kan det gå!

Nu måste jag äta lite mer lunch, åt en korv med bröd på Ica (som förövrigt läckte en massa köttsaft och vart är det perfekta stället att droppa? Jo på magen såklart!!), och sen får jag se vad klockan är. Hade ju planerat ett långt skönt bad efter promenaden idag, men det tappar liksom lite mening om jag har lite ont om tid på mig. Får kanske ta det imorn istället.

Dags för yoghurt och macka!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Haha! Jag fattar inte varför du inte tog bilen? Det skulle jag ha gjort med gott samvete!

2010-01-20 @ 15:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0