3½ film senare

Idag har vi verkligen inte rört oss ifrån soffan, han är ännu slöare idag. Sover ju inge bra så det är inte så konstigt. Just nu håller han på att somna för hundraelfte gången.. En gång sov han en hel halvtimme så jag hann diska iaf.

Min pappa kom hit en liten stund och vaktade Max så jag kunde springa över till dagis med jour-nyckeln. Det hade varit fyra barn där idag =) Fyra av 18! De flesta är hemma med feber och hosta, några med öroninflammation och någon med luftrörskatarr (??).

Tog tempen nån gång vid 11-12 tror jag, då låg den på 38,4, vet dock inte om sista suppen gått ur ordentligt då. Just nu känns det som att han börjar bli varmare igen, men jag hoppas att jag känner fel. Började ta tempen när jag bytte en bajsblöja för drygt 40 minuter sen men det visade sig att han inte riktigt va färdig och jag fick plötsligt bajs överallt att ta hand om =) Så kan det gå! Ska göra ett nytt försök om nån timme tänkte jag.

Men han är så svår att få nånting i nu. Det känns som det värsta just nu, det och att han är sååå trött men vaknar bara av hosta på en gång han somnar. Idag har han ätit en halv banan, lite glass och nyss knaprade han yttepyttelite på en bit knäckebröd. Han har nästan druckit en halv Mer och kanske en fjärdedel av den minsta sortens nappflaska med vatten. Inte bra alls.... Han har ratat sin favorit idag, gurka, och han ville inte ha en portion nr 2 med glass.... Nån som vet tecknen på uttorkning? Förutom liten mängd kiss i blöjan...

Nu har ögonen börjat rinna mer igen, det har dom hittills gjort när febern börjar stiga igen. Hoppas inte....


Kommentarer
Postat av: Isabel

Slöhet, att barnet är hängigt och trött! Små barn blir uttorkade fort och rådet de bruakr ge är att köpa vätskeersättning eller göra själv och ge en tesked var 5:e minut.

Står på vårdguiden att man ska kontakta vården om barnet är slött och inte vill dricka.

Om jag avr du hade jag itne väntat någe mera.

2010-01-29 @ 15:58:08
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0