Aktiv dag idag

Nu sitter Max och jag och äter vindruvor. Namnam!

Mig ska man egentligen inte släppa iväg ensam på shopping-uppdrag. Speciellt inte på Ikea... Först åkte jag till öb och köpte en trådbacksliknande grej till badrummet. Där råkade jag också plocka på mig 4 billiga små plastlådor att ha lite Max-leksaker i (10kr/st så det va inte så farligt impulsköp...). Sen vidare till apoteket och hämtade ut ny inhalator-medicin till Max. Och sist, men alltså inte minst, en tur till Ikea. Det jag skulle göra va att köpa nytt spjälskydd till sängen och kolla, och med största sannolikhet köpa, ett ihopvikbart skötbord. Tycker ju själv att det funkar lika bra med en uppblåsbar dyna på tvättmaskinen men Marcus tycker inte att det känns säkert och självklart vill jag att alla ska va nöjda. Det ihopvikbara skötbordet är väldigt praktiskt, massa bra förvaring som inte behöver tömmas när man fäller ihop det, men jag upptäckte att det är väldigt stort och tar ganska mycket plats även när det är ihopfällt. Givetvis inte jättemycket plats, men mer än jag räknat med. Vet inte riktigt vart vi ska ha det ståendes när vi inte använder det.... Så jag avvaktade med det, vill ha med mig Marcus så han får titta också.

Men spjälskydd köpte jag och ett litet "spelgosedjur" till bebisen i magen. Sedan råkade jag plocka på mig en glasskopa och en ny måttsats (råkade bryta sönder decilitermåttet på det jag hade) och AAA-batterier till Max tåg. Sen köpte jag en uppblåsbar skötbädd iaf, delvis för att visa Marcus hur det blir på tvättmaskinen, och delvis för att kunna ha hemma hos mina föräldrar och kunna ta med om vi åker till släktingar över en helg. Inte så dyra impulsköp =)

På väg till kassan råkade mina ögon fastna på en soffkudde som jag fotade med mobilen för att kunna visa Marcus och kanske köpa vid ett senare tillfälle. Sen bara måste man ju gå in på fyndhörnan när man är på Ikea, och vad hittar jag där om inte tre just sådana kuddar som jag tittat på! För halva priset =) Jag velade i hundra år om jag skulle impulsköpa även dom. Och jag synade dom noga för att förstå varför det va halva priset. Hittade inget fel på dom... Frågade en kille i Ikea-kläder som gick förbi, men han va antingen döv eller hade någon typ av cp-skada för det va omöjligt att förstå ett enda ord av vad han sa... Tillslut sa jag bara "Jaha, okej.".... Men efter mycket om och men så köpte jag dom =) Och dom bara råkar ha samma namn som gardiner, filtar och mattan vi redan har.




Och här är skötbordet vi alltså inte riktigt vet hur vi ska göra med.....

 
Är mycket bredare än vad det ser ut som.


Precis när jag va på väg hem så ringde pappa och undrade om jag ville ha lunch på Dax och det tackar man ju inte nej till =) Sen hann jag precis bära upp allt och kissa innan det va dags att hämta Max! Han hade snorat jättemycket idag =( Får hoppas att det är det sista som kommer ut och inte att han blir värre igen...... Det är iaf ingen mer som blivit magsjuk!


Kommentarer
Postat av: Lina

I <3 Ikea.

Jag vet jätte många som har använt tvättmaskinen som skötbord. Bra där att du köpte ett skydd så att han får se :-) Karlar, iaf Jonas, måste se det. Innan är det bara ett blankt nej... hahaha

kramar

2010-02-03 @ 16:51:02
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0