=(

Jag har alltid tyckt att jag varit en väldigt bra mamma till Max. Han har alltid varit väldigt snäll och lätt att ha att göra med. Därför trodde jag också att jag skulle klara av två barn bra. Speciellt nu när det visat sig att Minna också, hittills åtminstone, är ett väldigt lätt barn.

Men så fel man kan ha. Jag klarar inte det här bra alls. Psykiskt alltså, "arbetsmässigt" går det bra.
Dagen idag va väldigt bra tills 16.00 nån gång. Bröt ihop totalt och satt och storgrät i soffan i 40 minuter med Minna fastklistrad vid tutten, medan Max fortsatte att skrattandes kasta Duplo och vattenflaska på oss. Om och om igen, oavsett vad jag sa.
Ju längre jag grät desto mer påverkad blev dock Max av det och tillslut började tårarna rinna på honom också. Han grät inte ordentligt men läppen ryckte och han såg rädd ut. Fick mig ju inte att må bättre direkt... Minna hade precis fått nog av mat så jag kunde lägga ifrån mig henne för att krama Max men han kröp in under skrivbordet och gömde sig. Snacka om att känna sig värdelös!!!
Gick in i köket för att snyta mig och då kom han in så vi kunde kramas och pussas lite.

Frustrationen över att inte kunna göra något annat än att säga nej, vilket bara möts med skratt eller en sur blick och en ny duplo-bit som flyger genom luften, medan jag sitter och ammar är enorm.

Jag kanske är för svag för två barn.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej verkligen inte! Man kan inte vara en glitterpinne och supermorsa jämt.

Tänk också på att det inte var så länge sedan hon kom till världen och alla känslor i kroppen fortfarande är lite hullerombuller. Du är ju världens bästa mamma micaela! något annat vill vi inte höra! :)

kramar

2010-02-27 @ 08:30:10
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Du kommer att klara det galant! Kram!



Var inte rädd för att låta Max se dig gråta, jag tror på att barn ska se det för att förstå att det är naturligt att bli ledsen och gråta ibland.



Ska Max gå på dagis nästa vecka?

2010-02-27 @ 10:03:39
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Micaela

Vad söta ni är =)



Vi kommer lära oss handskas med varann i såna situationer!



Tur att hormoner och känslor inte är lika upp och ner denna gång, med Max grät jag typ jämt för absolut ingenting de första veckorna =)

2010-02-27 @ 16:23:59
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Lina

Förstår dina känslor! Inte kunna ge den kärleken, ömheten och uppmärksamhet till båda två, lika mycket, samtidigt. Det här är nytt för er alla.

Käslor svännar över och hormonerna svallar.

Du är en superbra mamma Mickis!

pöss & kram

2010-02-27 @ 21:17:17
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Malin

klart du inte ar for svag, alla skulle ha det sa jobbigt i borjan! Man maste vanja sig ocksa tror jag, det kommer bli battre.

2010-02-27 @ 23:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0