Bvc

Dom hade så ont om tider på Bvc denna vecka så inskrivningen fick bli på tisdag, då gör dom tydligen hembesök. Men vi fick komma idag för en snabb mätning och koll av vikten. Minna har växt en halv centimeter =) och är alltså 51,5 cm lång nu. När hon föddes vägde hon 3 660 och på återbesöket på Ackis vägde hon 3 440. Nu vägde hon 3 550 gram så det går åt rätt håll! Undersköterskan tyckte däremot inte om att vi sover så bra på natten. Hon tyckte jag skulle väcka Minna minst varannan timme för tutte.
Men hur matar man en djupt sovandes bebis? Försökte när jag kom hem från Bvc och Ica men hon knep bara ihop läpparna =)
Så länge hon är glad och nöjd och inte sover överdrivet mycket dygnet runt, jag tar definitivt igen de "förlorade amningarna" under dagtid, så tänker jag inte ta åt mig alltför mycket. Så länge hon går upp i vikt så kan ingen klaga.

Nu brakade det loss ordentligt i en väldigt liten blöja =)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ang jobb så vet jag inte vem som gör ditt jobb, M säger att det är lite körigt just nu ;-)

Ja det är Aron som ska ned itid, jag hoppas det kommer att lösa sig. Han har nog dåligt samvete för M fick åka tidiagre idag så det inte skulle bli så långt för Alva.

Och ja, praktikanten är kvar, haha, M frågar om du vill ha henne? ;-)



Visst sa jag att vi kunde komma på lördag?



Jag tror att BVC vill att dus ka väcka henne på natten för produktionens skull också. Vill man öka mängden så ska man amma mer nattetid för den ökar som mest då tydligen.. Men om hon får tillräckligt och går upp i vikt tycker jag att du ska sova, tids nog kommer hon säkert att vakna för mat iaf när hon behöver det.

2010-02-17 @ 21:28:12
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Lina

Så jäkla skönt med barn nummer två! Man kan ta egna initiativ och gå efter det man själv mår bra av och tror på.. :-)

2010-02-18 @ 08:40:00
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad mysigt :D

2010-02-18 @ 08:51:23
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Hanna

för sjutton, om hon går upp i vikt så sov :)



kul att blir kalas! vi kan kanske kalasa någon måndag eller fredag när storebröderna är hemma? :)

2010-02-19 @ 16:42:03
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

det är sånna gånger med pengarna man önskar att man hade telefonbank eller vad det heter och man kan föra över genom telefonen. vore apsmidigt.

2010-02-19 @ 16:42:53
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0