Blev inge dagis

Max kräktes i natt så det bidde inge dagis =( Han kräktes bara en gång, men fick nog upp allt han ätit under hela dagen. Vilket visserligen inte va överdrivet mycket, men i kräk-format såg det enormt ut... Han kom till mig några gånger under dagen igår och sa att han hade ont i magen så jag blev inte så förvånad. Men idag verkar han pigg som en mört! Han åt nästan all välling och en halv macka, nästan mer än vad han normalt äter till frukost nuförtiden.

Ringde till Bvc för att berätta läget, distriktssköterskan ska ringa upp så får vi höra om hon vill komma ändå. Hade ju tänkt diska och småplocka lite under tiden Max va på dagis men får hoppas han är snäll och låter mig göra det iaf. Det går säkert bra, iaf om jag tar lite i taget. Den planerade duschen däremot... Hur får man till det med två småbarn som inte bör lämnas tillsammans utan uppsyn? Det ska bli intressant. När Max bara är hemma såhär så går det inte att få honom att sova middag före tre, om inte ännu senare. Igår somnade han och Minna i soffan närmare 17. Jag va inte långt ifrån att somna jag med =)
Får nog vänta med dusch tills Marcus kommer hem. Han är eventuellt på väg att bli sjuk stackarn, är dålig i magen och mår illa. Får hålla tummarna att det inte blir värre!

Nej nu ska dricka en kopp svartvinbärste och sen ska jag väcka lilltjejen, det va tre timmar sen hon åt och jag hörde att hon bajsade i sömnen för en stund sen =)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Kan du inte duscha medan Max leker och Minna ligger i en babysitter eller vagnen i badrummet? Jag förstår ditt problem. Hoppas att inte ni också blir magsjuka!

2010-02-23 @ 10:39:51
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0