Båda barnen sover

Max har sovit i nästan två timmar så han kommer nog springandes vilken sekund som helst =)
Min pappa kom och passade Max så jag och Minna kunde åka själva till Bvc, och Max fick en chans att leka av sig lite. När vi kom hem va han speedad men somnade mitt i lunchen =) Minna sov också då så jag funderade på att ligga kvar i Max säng och slumra lite jag med, det va så mysigt att ligga och hålla honom i handen! Men jag tänkte på den lilla disk som va kvar sen igår och gick upp. Minna vaknade och ville ha mat 5 minuter senare... Så då satte jag mig och tittade på "En plats i solen" istället, älskar det programmet! Minna snuttade ganska länge och sen somnade hon ordentligt. Så då diskade jag =)

Har lyckats smälta diskhandskarna igen, förstår inte hur jag lyckas!

Minna hade iaf gått upp 205 gram på 8 dagar, till 3 755, vilket är 95 gram över födelsevikten! Duktig flicka ♥ Men på längden va det ingen förändring. Jag fick en salva jag ska smörja in min hand med, har fortfarande ont sen dom satte kanylen eller vad det heter, och ådran är stel och svullen. Inget farligt enligt sköterskan men det kan bli problem att sticka i ådran i framtiden. Tur att jag har så fina ådror i armvecket...

Insåg att jag fick Max att låta som ett monster igår, tänkte på barn som är med i Supernanny och sånna program. Det va långt ifrån så illa, verkligen så långt ifrån man kan komma. Han va inte arg, skrek aldrig, bråkade aldrig. Bara testade gränserna och överskred dom precis. Men jag är så ovan med sånt eftersom han alltid varit så snäll och enkel att ha att göra med. Blev bara ledsen på mig själv att jag inte klarade av det.
Självklart är det helt naturligt för honom att bete sig sådär. Jag har ju inte ens hälften så mycket tid för honom som jag hittills haft. Klart att han blir uttråkad och vill ha uppmärksamhet. Bara en väldigt jobbig känsla att inte kunna ge sitt barn vad den vill ha och vad den är van vid. Utan att kunna förklara det på ett sätt som han förstår. Men vi vänjer oss både han och jag =) Och imorn är det ju dagis igen!

Nu låter det som att lilltjejen är på väg att vakna snart. Och pojken borde komma traskandes han med.
Våran nya dvd har förresten plötsligt gått sönder..... Den som är räddaren i nöden vid "jobbiga situationer"... Blir väl alltså en tur till Siba i helgen...

Kommentarer
Postat av: Hanna

skit med dvdn då! vilken otur!

s

emil går bara och gnäller och ylar och vill att jag ska leka och drar i mej.. som sagt förklara så han förstår inte så lätt

2010-02-24 @ 15:38:00
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Morfar till Max & Minna



Det var toppen att röja lite med Max idag, han har ett grymt bollsinne !



Morfar fick kvarta lite också efteråt ha ha.

2010-02-24 @ 15:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0