Bvc mm

Drygt en timme kvar tills Max ska hämtas hem. Längtar efter honom =)
Han har hostat heeeela natten. Gissar att han sovit mycket på dagis idag för han va väldigt trött när jag väckte honom. Vet inte hur många doser medicin han fick under natten men dom hjälpte först frammåt morgontimmarna. Så imorse påbörjade vi en ny kur med medicin nr 2...
Förstår inte att inte Minna vaknar av hostan?! Hon hade svårt att somna igår dock, delvis pga Max hosta.

Nu har Minna sovit i en timme, 30 minuter längre än vanligt! Hade jag vetat det hade jag också sovit.
Bvc va här på hembesök, 10månaderskontroll. Ingen vikt eller längd togs så jag vet inte hur stor hon är och kan inte jämföra med Max, får vänta med det till 12månaderskontrollen. Men allt som kollades såg bra ut! Fick också en tid bokad i januari för att träffa en ögonläkare (eller liknande). Jag tycker ju att hon ibland skelar lite och sköterskan kunde förstå vad jag menade men trodde inte det va nånting. Hon sa att det troligtvis bara va en synvilla eftersom Minna är ganska bred och "platt" mellan ögonen och har en massa bebishull runt om som gör att ena ögat "döljs" ibland när hon tittar åt sidorna. Svårt att förklara =) Men hon bokade iaf en tid så att vi (jag) kan släppa det helt och hållet sen.

Jag är helt lost i huvudet just nu, det här tog 15 minuter att skriva... Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0