Julefröjd

Är supergott vörtbröd!!!

Annars så har min längtan efter jul försvunnit puts väck senaste veckan. Jag som såg fram emot julafton fruktansvärt mycket i år!! Har inte varit en dugg stressad, allt har flutit på bra, har varit inställd på en massa bak och roliga grejer =) Och borsett från att pepparkakshuset va trasigt och "lussebullarna" inte riktigt blev toppen, men goda ändå, så har allt gått bra hittills.
Men den har veckan har tankarna, förstås, varit på anant håll. Jag har haft helt fullt upp varje vaken sekund med barnen och ingenting i julväg har gjorts. Jo jag köpte äntligen frimärken till julkorten igår och Max hjälpte mig sätta på dom =) Och jag vet att dom skulle ha postats i fredags senast... Men den som väntar på nå gott eller?

Så nu är jag helt jultom.

Men det känns ändå som att jag skulle kunna kicka igång julkänslan igen, det känns som att den finns där långt inne nånstans. Om vi lagar dom två trasiga julbelysningarna, spelar julmusik hela dagarna, bakar nya bullar, slår in de sista paketen, köper och klär gran, köper ett par nya julstjärnor (glömmer bort att vattna den oftare än alla andra blommor så den är väldigt naken den vi har...), hänger upp nya apelsiner med nejlikor i och kanske köper ett nytt pepparkakshus.

Men jag har 4kr på mitt konto, det räcker inte långt. Inte ens till en ny glödlampa. Jag får pengar imorn men det ska räcka till Minnas klappar och paketen vi ska posta och mat till veckan. Sen är det nog slut.

Jag längtar fortfarande till självaste julfton och den komemr bli toppen. Men julkänsla? Nope, den är helt borta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0