Jisses

Vilken natt det här verkar bli.
Barnen har ju sovit två nätter tillsammans. Dom har hostat ikapp hela tiden men konstigt nog varken väckt sig själva eller varann. Jag har däremot legat vaken mest hela tiden och lyssnat på, dom såklart...

Ikväll har däremot Max legat halvvaken och hostat i en timme, han har fått två doser hostmedicin redan och just nu är det faktiskt äntligen tyst.
Minna har halvsovit i Marcus famn i en timme och vaknat för minsta lilla ohörbara ljud, men nu ligger hon äntligen i sängen hon med. Kan ju hoppas att det bara va en jobbig timme och att inte hela natten fortsätter såhär....

Annars så har helgen gått fort som vanligt, trots en extra dag. Vi har väl fått gjort hälften av det planerade, som vanligt =) Men vi har iaf bytt rum, varit på kalas, varit på middag, städat det mesta, köpt ny snowracer som Max så fint försöker uttala =) Pepparkaksbak tar vi imorn, smådetaljer med rum-bytet får vi ta nästa helg. Gardiner tex, vi har nu Blixten på våra gardiner =) Taklampor ska också bytas, lite tavlor och grejer ska upp på väggarna (det kommer nog dröja bra länge om jag känner oss rätt...) och Expedithyllan ska skruvas fast i väggen.

barnen verkar trivas bra i sitt rum och vi, iaf jag, trivs jättebra i lilla rummet. Det känns mycket mer harmoniskt på något vis!

Nej nu ska jag sova, förhoppningsvis hela natten, och förhoppningsvis är Max tillräckligt frisk för att gå på dagis och leka av sig lite. Det är så himla jobbigt när dom är sådär halvsjuka, för sega för dagis men tillräckligt pigga för att röja runt hemma.

På onsdag blir Minna tio månader och på tisdag kommer Bvc-sköterskan hem hit på tiomånaders-kontroll, om inte barnen är sjuka vill säga. Det är alla planer som än så länge är bokade denna vecka. Tror jag.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ja det är sjukt svårt det där men barnen när de är halvsjuka.

Alva var ganska täppt i näsan när jag släppte iväg henne idag men jag behöver några timmar att renskriva och skicka in arbete. Imorrn MÅSTE hon vara frisk nog för dagis eftersom vi ska på UL.

Hoppas ni fick någon sömn inatt!

2010-12-06 @ 10:10:06
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0