Full fart från morgon till kväll!

Började med att göra Max iordning och få iväg honom till dagis, sen hem och äta frukost och planera handling.

Till Gränby för att skicka paket och handla mat. Kvantum hade inte de största gröna paketen så det sket sig. Men handlade en massa mat och tog en snbbis till systemet.

Iväg till Årsta travcafé för att skicka iväg paketen. Hem, fick gå två vändor från bilen för handtaget på ena matkassen gick sönder. Hann va hemma en halvtimme tror jag.

Ut med lite sopor och sen hämta Max.

Väl hemma placerade jag mig i köket och där va jag kvar till typ 18.30. Bakade en mjuk pepparkaka och en ny sats saffran-kanel-bullar, mumma! Lagade mat, åt mat och diskade.

Sen bytte jag plats med Marcus, han gick och gjorde egna köttbullar till julafton medan jag satt på barnens golv i 20 minuter. Sen satte jag igång och badade Minna och sen va det praktiskt taget dags för nattning. Båda barnen va lite knepiga att få att somna, Minnas ena övertand håller eventuellt på att spricka ut.

Sen va det dags att diska upp efter karln, sen duscha, sen lite småplock och nu sitter jag här. Ont i huvud, nacke och rygg även om huvudvärken faktiskt blev lite bättre efter duschen.

Ska ta en värktablett och sen hoppa i säng. Imorn ska Marcus jobba, Max till dagis och jag och Minna till Gränby Centrum för att köpa hennes julklappar. Tycker bebisleksaker är så fruktansvärt hemska så det blir nog mest kläder. Sen är allt klart!!!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag bänkade mig också i köket igår, det kändes i ryggen till kvällen sedan.

Men pepparkakshuset blev klart, pepparkakorna bakade och middagen klar i form av köttfärslimpa.

2010-12-21 @ 12:44:54
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0