Telefonsamtal

Härom dagen ringde nån dam från nåt ställe som rekommenderar försäkringar typ. Hon såg att vi nyligen fått barn och undrade om vi fixat försäkring. Ja, sa jag, hos Länsförsäkringar. "Ja men dom har ju jättebra försäkringar, va bra! Ha en trevlig kväll!" sa hon och la på.

Idag ringde en annan dam från ett annat likadant ställe och ville att jag skulle tacka ja till ett 40 minuter långt hembesök för en oberoende konsultation. Jag tackade nej och sa att vi va nöja med vårat val men hon babblade som bara den och påstod att Länsförsäkringar har jättebra sak-försäkringar men inte alls bra barn-försäkringar, massa saker som inte ingår bla bla bla. Hon fick mig att känna mig som världens sämsta morsa som inte valt det bästa för mina barn och för att jag inte ville lyssna på vad som skulle vara bäst ör mina barn... Kärring, jag blev skitarg och ledsen. Den första tjejen sa ju att det va ett jättebra val!

Grrrr!!! =(

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi har hört samma sak. Att deras personförsäkringar inte innehåller lika mkt som de andras. Vi har dock båda pojkarna på länsf. det blev så nu, och gick inte att ändra =(

2010-04-21 @ 20:17:47
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hade ett liknande samtal några veckor efter Nemi föddes. Då blev jag jätteledsen. Nu kan man se att de är idioter och jag tror egentligen inte att det skiljer så mycket mellan försäkringarna. Är de sådär jävliga när de vill sälja en försäkring så kan man lita på att de kommer att vara lika jävliga om man skulle behöva hjälp i framtiden.

2010-04-22 @ 17:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0