Party

Den 28 maj är det tänkt att jag ska följa med Marcus på firmafest. Det är alltid hemligt vart och hur, men Marcus fick reda på det så att vi kunde avgöra om det va lämpligt att ta med Minna eller om jag skulle skippa festen. Tyvärr är Marcus duktig på att hålla tyst så jag vet fortfarande inte vad det är för något som kommer hända men han tyckte att det inte va så passande att ha med lilltjejen. Så då började vi fundera ut en massa eventuella lösningar på hur jag skulle kunna följa med ändå.
Den enklaste lösning, om det visar sig fungera, är att jag pumpar och börjar vänja Minna vid flaska. Provade lite med Max men jag tyckte inte alls om det. Men nu ska jag ge det en chans till. Jag började pumpa en gång igår kväll och en gång i förmiddags och har nu fyra tärningar i frysen. Det är ungefär 60 ml...... Det kommer ta sin lilla tid det här... Först ska jag få ihop tillräckligt mycket för att vänja henne vid flaskan (med Max gick det superlätt men han va inte så kräsen, bara han fick mat i magen...) och sen ska jag få ihop tillräckligt mycket för en hel kväll. Har ingen aning om hur mycket en portion är, man ser ju inte direkt hur mycket dom får i sig....

Men jag ska iaf prova och se hur det går. Vore ju toppen om det funkade bra, inte bara för den 28 maj, utan för att Marcus ska kunna vara lite mer delaktig. Då kan han ge Minna flaska på kvällen så att jag kan få natta Max för omväxlings skull, saknar det. Är lite svårt när det alltid tar en hel timme för honom att somna nu för tiden. Minna vill alltid ha mat någon gång under den timmen.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Men 4 tärninagr redan, det är ju toppen! Då kommer det ju att finnas gott och väl till dess!

2010-04-19 @ 19:28:00
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Mia

Ett tips är att annars pumpa en gång på natten om du har långt mellan amningarna. Då får du ju ihop till en hel portion med rätt sammansättning på en gång (både den vattniga och de feta delen).

2010-04-27 @ 20:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0