Natt-sömn

Minna somnade för 20 minuter sen.
23.00 är då hon oftast somnar även om det varierar mellan 22-00.30. Så nu är det dags för mig att krypa ner i sängen. Vill sitta uppe och titta på film med Marcus men det är tungt när jag vet att jag måste upp om några timmar. Hon sover alltid första omgången i sin säng, vi har slutat ta upp vagnen. Men natt-amningen tar jag av ren lathet i sängen och sen fortsätter vi sova där. Första sovpasset är oftast 4 timmar långt men kan va allt mellan 3-6 timmar. Dom dagarna Max ska till dagis och klockan ringer 7.30 så hinner vi oftast bara med en amning på natten, blir det två så är den andra oftast vid 6.30-7 nån gång.

Jag som älskar att sova på natten ska som småbarns- och tvåbarnsförälder absolut inte klaga =) Men dom nätterna hon somnar först vid midnatt eller senare så är det inte kul att gå upp vid 8.30, speciellt inte om vi hunnit med två amningar...

Sen har jag märkt att hon på sistone inte sover riktigt lika bra bredvid mig. Tror att hon har blivit så medveten om saker och ting och störs lite av att jag luktar mat. Hon kan ligga och gny och leta efter tutten i sömnen. Så det börjar bli dags att få henne att sova i sin säng hela natten. Men när vi nu sover så bra som vi gör så är det riktigt svårt att motivera sig att frivilligt riskera en "omnattning" som kan ta lååång tid och att hon råkar vakna när jag lägger ner henne och sånt. Ammar jag i sängen så somnar jag långt innan hon är färdig och hon somnar när hon är klar.

Ja hur som helst. Nu vet ni hur mina nätter ser ut =) Time to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0