Bvc

Minna hade inte växt nåt på längden och bara ökat typ 200 gram i vikt men det såg perfekt ut på kurvan! Det börjar ju plana ut nu. Hon valde att med stor glädje och en massa pladder visa upp för sköterskan hur högt hon kan lyfta huvudet när hon vill så läkar-tiden blev avbokad =) Kändes bra!

*Paus för byte av bajsblöja*

Hon va ju lite seg igår, Minna, somnade lätt som en plätt titt som tätt och snuttade en massa på allt som kom nära. På kvällen kräktes hon plötsligt sådär så det luktar magsjuka. Sen kom inget mer men hon fortsätter att gäspa och somna till hela tiden. Hon sover inte länge eller djupt, men somnar ofta och helt utan arbete från min sida. Dregla och snutta fortsätter hon också med. Antagligen en liten lätt släng av något.

Maxen är piggare idag och medicinen har verkligen börjat verka! Han hade inte alls hostat mycket på dagis trots all aktivitet. Glömde tyvärr utebyxorna imorse och det va nog gränsfall att det va tillräckligt varmt att leka utan så jag hoppas han inte blir mer snorig igen. Det hjälper ju inte medicinen mot........

På tal om bvc så passade jag på att fråga ungefär hur mycket mat per mål dom får i sig när man ammar och tydligen åt dom i hennes ålder mellan 700-1000ml per dygn. Hon ammar så gott som alltid 9 gånger/dygn så det blir ju högst 110ml/mål i hennes fall. Jag har inte pumpat något på flera dagar, har varit borta mycket och så. Men jag har utan någon direkt ansträngning fått ihop till 1,5 mål så tar jag bara tag i saken så är det inga problem. Gäller bara att hon godkänner flaskan... Måste åka och köpa en bra flaska (vet exakt vilken jag vill ha) så att vi kan börja träna.

Babbel babbel, Minna sover så jag ska passa på att leka lite med Max. Finns gott om saker som behöver göras när Minna sover men min hjärta prioriterar Maxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0