Vågar jag säga det??

Max hosta har bestämt varit betydligt bättre senaste veckan, peppar peppar!
Så fort man säger sånt högt så brukar det gå åt skogen igen....

Idag har jag bara lek, mathandel och disk på agendan. Bilduppladdning och/eller sömn när Max sover middag. Röstar för bilduppladdning men efter ännu en sen kväll igår så blir det nog sömn...
Marcus och jag fastnade i en intressant diskussion (stavas det verkligen så??) om religion, gud, ödet och slumpen. En hel del Alkemisten slank in också =) Jag är normalt sett inte särskilt djup och inte så mycket för diskussioner av något slag, men ibland när jag är ultratrött så kan Marcus och jag komma in på riktigt intressanta grejer!! Extra intressant är det här ämnet eftersom jag själv inte alls är troende (nåt tror man väl alltid på men det lutar mer åt vetenskapliga svar hos mig) och visserligen inte Marcus heller, längre, men han är uppväxt i en väldigt troende familj och kan sin bibel ganska bra. Är inte alls lika trött nu (inte så långt ifrån dock...) så jag kan inte återge nånting i diskussionen men bra kul hade vi =)

Sen ropade Max på mig 8 i morse och jag hade gärna sovit en timme till, men vad gör man inte! Kravlar mig upp ur sängen bara för att upptäcka att han somnat om och sover än =( Så nu har jag ätit frukost i lugn och ro, skrivit en packlista, varit på toan och suttit här en stund. Borde ha passat på att diska men jag tror ju hela tiden att han ska vakna vilken sekund som helst och den här lägenheten är väldigt ljudisolerad så om jag börjar spola vatten så hör inte jag Max alls.

Får allt ta och väcka den lilla filuren nu. Vore trevligt om vi hann ut innan det dåliga vädret kommer. Ser iaf ut som att det blir dåligt väder...

Hoppas alla har en bra dag!!



Max i pappas munkjacka =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0