Spännande!

Nu har Max precis fått första dosen av nya medicinen. För att man ska vara säker på att barnet fått i sig medicinen från inhalatorn använder man en sånhär:


Ankan ska täcka mun och näsa och inhalatorn sätter man fast i andra änden. Hos läkaren så fick vi prova massa gånger på en nallebjörn för att inför Max avdramatisera det hela =) Han va jätteduktig ikväll! Blev inte alls ledsen som han blev först hos läkaren. Det hjälpte nog att Max fick ge nallen medicin =) Däremot behöver jag träning för att se att han fått i sig dosen ordentligt. Barn över 1,5 år behöver ta 2-4 ordentliga andetag för att få i sig hela dosen. Övning ger färdighet! Ska bli spännande att se hur natten blir. Igår blev det ingen middagssovning för mig eftersom han hostade lika mycket då. Läste i boken istället. Och idag diskade jag berget i köket. Så jag hoppas ju på en lugn natt, men han har till på köpet fått en liten förkylning med lite feber så jag har inga förhoppningar. Det blir som det blir.

Annars har vi idag traskat upp till Gränby Centrum för att bla hämta ut medicinen. Oj vilket härligt väder det varit!! Dum som man är glömde jag gå in på Kvantum så vi fick gå till Årstahallen på vägen hem.

Hm, det låter som att Max redan somnat! Marcus nattade och kom ut för 5 minuter sen och det har varit knäpptyst =) Tidigaste kvällen på länge länge. Aj, aj.... Nu hostade han.... När man pratar om trollen. *Satt tyst och lyssnade en stund* Det verkar fortfarande som han sover. Nu måste jag bestämma om jag ska lägga mig i sängen och läsa, eller om jag ska sätta mig i soffan med datorn bredvid Marcus och lägga in bilder i bildbloggen. Börjar nog med det sistnämnda en liten stund och sen förflyttar jag mig till sängen!

Hoppas alla har en trevlig kväll! Imorn har vi tvättid 11-14, enormt dum tid... =(
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0