Duktig pojke =)

Det har gått kanonbra idag med! Jag har suttit i andra rum i princip hela dagen. Det är bara om han gått förbi och fått syn på mig som han brytt sig och då har han bara velat visa nåt eller liknande. Sen har han gått igen =)
Imorn ska jag gå hem när dom går in, vid 10 ungefär. Om dom inte ringer mig så ska jag komma tillbaks 14.30, vi är där från 9-15 under inskolningen. Under "ledigheten" ska jag diska och äta lunch med pappa och kanske sova lite.
Jag va så nyfiken hela tiden på vad dom gjorde idag och hur Max betedde sig, försökte tjuvkika ibland men ville inte bli sedd... Han har iaf fått sitt första dagis-blåmärke idag. Har ingen aning om hur, har inte hört eller sett honom ledsen förutom när en jämnårig tjej skulle krama honom =) En knubbig tjej som ser lite ut som hon i Saltkråkan, lite väl påflugen så jag förstår att han blev rädd! =)

Igår va dom ju här och lagade den rinnande toan (efter två veckor och ett påminnelse-samtal) och idag har den stått och runnit igen hela dagen. Man blir ju lite trött. Det värsta av allt är nästan att badrummet blir så djävulskt kallt när toan rinner =( Jag är tillräckligt frusen när jag går upp på toa mitt i natten...

Vi verkar iaf ha fått till det lite bättre med medicinen ett par kvällar, den hjälper helt och hållet i några timmar sen får vi gå upp och göra om det så håller det några timmar till. Det tråkiga är att enda anledningen till att vi fått det att funka bättre är att jag håller i Max så hårt att han inte kan röra sig och så tvingar jag dit masken medan Marcus trycker på inhalatorn.... Snacka om barnmisshandel, känns så fruktansvärt hemskt men vad ska jag göra? Den hjälper ju och det är det viktigaste. Shit va ledsen han blir... Bryter nästan ihop efter varje gång. Är så trött och ledsen på att inte kunna hjälpa honom. Nu kan jag det, men bara genom att göra honom super-ledsen =( Tror vi är uppe i 16 hela veckor av hostande nu. Nu är han ju dessutom förkyld så nu är värre än någonsin. Men som sagt, medicinen verkar hjälpa efter lite tvång....

Har förövrigt känt av bebis massor idag, massor! Superkul! Hoppas det inte bara är en tillfällighet, fick ju som sagt vänta snällt till v25 med Max... Ul på tisdag =)

Nu ska jag sova, Max somnade för strax över 30 minuter sen och det har varit knäpptyst i 20. Bådar gott och bäst att passa på att sova. Allting är extra hemskt när jag ska upp och ge medicin på natten, Max sover praktiskt taget när jag lyfter upp honom och somnar så fort vi är klara med medicinen, men för mig är det inge kul alls. Antaglien är hormonerna ännu snurrigare när jag är trött och nyvaken, gråter nästan alltid när jag är klar.

Jaja, sov gott allesammans!

Kommentarer
Postat av: helena

Hej!! Kul att det går så bra med inskolningen. Roligt att se att de är så självgående som de faktiskt är, fast de bara är 1,5 eller lite närmare 2. Jobbigt dock med medicinen, men du får tänka att det är för en god sak. Hoppas att han blir av med den förbaskade hostan snart.

Micke har köpt in firmabilar till företaget så han måste ha en bilbarnstol i den efterom han ska hämta liam från dagis varje dag sen. än så länge så hämtar jag eftersom jag bara går till 15. skulle vara jättekul att ses någon här framöver. den här helgen är vi fullbokade med kalas mm. men helgen efter kanske?? tiden bara rinner iväg. men det beror kanske delvis på att det händer så mycket varje dag. trivs kanonbra i skolan. allt vi gör är så kul och inspirerande. redan vecka 18??? snart halvvägs ju.....=) sköt om er!! kramar från den fortfarande förkylda familjen

2009-09-16 @ 22:10:50
URL: http://denvildabebben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0