Överdrivet?

Självklart hade jag glömt ett samtal och självklart har dom bara ringtid 8-12. Snacka om att inte vilja bli kontaktade! Det får vi ta nästa vecka när Max kommit in i dagisrutinen lite mer. (Och jag...)

På tal om dagis gör Maxen det knepigt för mig... Eller är det jag som överdriver? Vet inte riktigt, jag antar att man med tiden lär sig hur hårda dom på dagiset är vad gäller sjukdoms-regler och sånt. Det står iaf på pappret med deras sjukdomspolicy att barnet ska vara feberfri i minst 24 timmar utan febernedsättande innan dom får komma tillbaka. Jag har fått för mig (minns inte vart jag fått det ifrån dock) att den generella "feber-gränsen" är vid 38.0 grader, men självklart borde väl det va lika individuellt som allt annat i världen. Max brukar ligga på 36,7-36,8 när han är frisk. Nu på eftermiddagen/kvällen har han haft 37,9. Det är ju inte 38,0 men det är ju över 1 grad varmare än normalt. Som sagt, jag vet inte vad som är korrekt.... I övrigt hostar han otroligt mycket (mycket mer än vanligt) och är lite hängigare än vanligt, fast ändå pigg och alert. Har ätit lite bättre idag.

Nu ska jag packa ihop vad han ska ha med imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0