Tjingeling!

Här knallar allt på, magen växer och gror =) Ska väl försöka ta en ny bild under helgen, tror det va nästan två veckor sen sist. Eller kanske bara va en vecka...? Minns inte =)

Sitter och pratar lite med syster på msn, samtidigt som Max och jag ska äta frukost så det här inlägget kommer nog ta sin lilla tid att skriva =)

Det funkar okej på jobbet. Hade en del ångest i början av veckan och mådde inte så bra, men nu har jag börjat på ett projekt som kommer hålla mig sysselsatt och lååångt ifrån kunder säkert två veckor. Så nu känns det okej igen. Men det är sig likt från förr, nästan ännu värre stämning och ännu större frustration överallt. Alla är irriterade på allt och alla. Alla pratar om att leta efter nya jobb hit och dit. Men men, det är ju tidsbegränsat för min del... Bara att stå ut.

Pratade jättelänge med Helena på telefon här om kvällen! Känns som evigheter sen vi sågs =( Men nu har vi iaf bokat in att hon ska klippa mig om två veckor =) Ska bli sååå skönt att få klippa mig! Jag har tappat tonvis med hår sen Max föddes och nu när jag blev gravid igen så har det bara ökat. Hittar hår på de mest konstiga ställena... Och varje gång jag tvättar håret ranlar det av stora bollar med hår =( Ännu roligare ska det bli att sitta och tjattra i några timmar =)

Vi va ju som bekant och köpte säng till Maxen förra helgen. Igår efter jobbet åkte vi köpte madrassen. Som vanligt går det ju inte satt komma från Ikea med endast det tänkta köpet. Så det blev nya dricksglas, en matta till vardagsrummet och ett par diskborstar... Sen när vi kom hem och skulle börja montera sängen visade det sig att man inte fick med ribbotten... Sängen finns i vitt, furu, blått och rött och ribbotten följer med till alla utom den vita, som vi självklart köpt. Inte finns den på bild på nätet heller. Knas. Så jag fick åka iväg en sväng igen och kom hem med ribbotten, en taklampa till Max rum, ett paket servetter och fyra "tavel-hyllor" som va dagens erbjudande. Dom ska vi måla svarta så småningom =)



Mattan fanns inte heller på hemsidan längre. Men precis som min mormor heter den Jorun =) Och det råkar vara så att våra gardiner OCH våra filtar i vardagsrummet också heter Jorun =)

Max sov iaf som en stock i sin nya säng =) Försökte ta en bild av honom igår i sängen men han va av oförklarlig anledning helt hyper och hoppade runt och kastade täcket fram och tillbaks så det får bli ett nytt försök nån annan dag =) Han va lite sällskaps sjuk när han skulle sova så först låg han i min famn i gungstolen en stund sen låg han under täcket i nya sängen och jag satt bredvid och höll i handen. Tog inte många minuter innan han sov =)

Nej nu ska jag läsa min systers resedagboks-inlägg och titta på de nya bilderna och sen kanske det blir lite disk och städning innan vi åker till Bergsbrunna på middag och fotboll ikväll!

Trevlig helg alla glada och ledsna!

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha skrattade när han var hyper i sängen! :) kul att han sov bra och verkade gilla sängen.

vi ska också masa oss iväg och köpa säng. har en del annat som ska handlas till lokalen också så kanske tar det i samma veva.

skumt att inte ribbotten följde med den vita sängen! fic man betala extra för det?

Kramar

2009-10-10 @ 11:59:32
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Vi köpte ju våran säng på det gamla Ikea och då fick man gå bort till sovrum och göra en order och då sa de till om ribbotten.



Det var blandade käsnlor igår. Hade så sjukt dåligt samvete att jag lämnade iväg Alva fast jag nu itne skulle jobba. Men hon har haft jättekul och mamma tyckte det var kul med ensamtid ihop med Alva.

2009-10-10 @ 14:52:48
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0