=( och =) flera gånger om

Jag har haft en jättejobbig dag igen på jobbigt. Ett spinningpass igår va väl inte det bästa för min förkylning. Har fått göra i princip allting två gånger idag för att jag helt enkelt inte haft koll på vad jag gjort. Tung i bröstet och tjock i huvudet. Varje dag på jobbet känner jag att jag borde gå hem och kurera mig men sen under kvällen känner jag mig mycket bättre igen. Dumt. Ikväll är det möte på jobbet från 18.00, brukar väl hålla på till 21-22 nån gång. Kanske det blir det sista jag orkar med denna vecka. Till på köpet va Olsson sjuk idag och det är allmänt känt att han aldrig är särskilt sjuk när han är sjuk. Kändes som att jag hade större rätt att va hemma än han =(

Tandläkare-besöket gick bra =) Lite tandsten som vanligt, en påminnelse om tandtråd, men hon kunde inte se något som behövde lagas eller så men, som hon uttryckte det, röntgenbilderna är ju halva undersökningen. Och dom avvaktade vi med eftersom jag har bebisen i magen. Men jag fick ändå betala för en full undersökning och det får jag väl troligtvis göra när jag blir kallad i april/maj för bilderna också... =(

Idag fick vi hem bilderna från Max dagis! Som jag berättade tyckte han ju inte att det va särskilt kul och det syns.... Han är rödflammig och plufsig med vattniga ögon. Han ser snudd på för jävlig ut =( Man känner knappt igen han faktiskt, han ser sne ut. Troligtvis för att han är svullen lite överallt. Och så ett försiktigt, osäkert, ångestfullt leende som dom tillslut lyckades få fram. Tråkigt nog tycker jag nog inte vi ska behålla dom, ett kanske. Har tusen miljoner bilder jag själv tagit som är finare på honom. Gruppfotot behåller vi iaf. Där ser han inte fullt så hemsk ut. Tittar åt sidan med frågande ångest i blicken, vattniga ögon och händerna i mun =)
Bättre lycka nästa gång!

Igår tog jag med dagis-mattan till jobbet (vi stod på tur i innegruppen och fick mattan i uppgift) och tvättade den ute på Rekond på lunchen. Stod på alla fyra på golvet och dammsög med "vatten-dammsugare". Den blev jätteren och blå och fin =) Men min redan onda handled gör jättejätteont idag =(  Och när jag kom tillbaks med den till dagis visade det sig att den blivit jättehal under =( Inte så praktiskt i stora lekrummet på ettdagis... Vet inte om det är rengöringsmedel kvar i mattan eller om det helt enkelt är för att den är ren =) Perfektionisten jag tycker att det känns skitjobbigt och att jag misslyckades totalt (trots att uppgiften va att få den ren och den är superren) men egentligen är det ju lätt åtgärdat. Kan inte va så dyrt att köpa sånt där halkunderlägg. Borde åtminstone va billigare än kemtvätt....

Babbel babbel! Sitter och leker med Max som för tillfället bäddat ner sig i min säng och pekar på alla bilar i en körkorts-bok, och väntar på att Marcus ska komma hem. Fast så fort han kommer innanför dörren i princip, så är det dags för mig att åka till jobbet igen. Kul!

Kommentarer
Postat av: Hanna

fattade inte varför de inte tog röntgenbilder? har de gjort på mej båda gångerna,självklart med en sån där grej på magen. måste kännas surt att pröjsa nästan 500 - 1000 kr för en undersökning när det är röntgen som kostar?

2009-10-21 @ 23:35:41
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0