Hemmadag idag

Eftersom Max hade feber i helgen så är vi hemma idag. Han va feberfri i morse iaf så imorgon är det nog tillbaks till dagis/jobb som gäller.
Vi har varit ute en sväng till Byggmästarparken och lekt lite =) Han är så söt men han tycker det är lite småläskigt med rutchkanor (vad heter det exakt egentligen? Stod och funderade på det i parken och blev bara mer och mer osäker. Tror jag säger ruschelkana när jag pratar...).

Nu har vi ätit blodpudding till lunch, Maxen har somnat och jag har diskat. Sängen lockar mig med men det va lite saker jag skulle kolla upp på nätet. Måste bara komma ihåg vad....

Tänkte förresten på det här med järnbrist under graviditeten. Mitt värde sjönk ju i botten under mitten av förra graviditeten, därför tycker jag det är så dumt att man måste vänta ända till v25 för nästa träff på MVC. Man kunde väl få komma en snabbis runt v20-21 och bara ta blodprov. Så man håller koll och börjar med tabletterna i tid. Funderar på om jag ska börja med dom försäkerhets skull ändå. Vi hittade ju, efter lite om och men, en sort förra gången som funkade jättebra på mig och som jag inte kände mig påverkad av. Måste bara komma på vilken det va, tror jag känner igen den om jag letar på Apoteket.

Jag har ju känt av bebisen lite lite så gott som varje dag några veckor. Men det har ju mest varit ett fladder där, ett fladder här. Igår kväll satte den däremot igång ordentligt, kände massor under ca två timmar =) Och lite mer buff istället för bara flum-rörelse. Superkul! Tänk när det börjar synas och när Marcus kan känna också!! Och Max =) Han lär ju tycka det är supermysko...

Nej om man skulle försöka komma på vad det va jag skulle kolla på nätet.... Innan ögonlocken inte går att lyfta längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0