Svininfluensan

En flicka på Max dagis har testats för svininfluensan. Spännande.... Provsvaren skulle komma idag på eftermiddagen. Känns inte som att dom tar prover på vem som helst, inte utan misstanke. Eller? Känns inte som att dom gör något inom sjukvården om inte ordentlig misstanke finns...
Hur som helst är hon typ 3-4 år, allergisk mot allt inklusive ägg vilket gör att hon har svårt att ta vaccinationer. Ska bli väldigt spännande att få höra...

Iom att jag va så inställd på att ta vaccinet idag så trotsade jag illamående och yrsel så fort dom meddelade på vårdcentralen att dom började vaccinera för dagen. Hämtade Max och skjutsade honom till Bergsbrunna och begav mig till Sävja. Bilarna stod huller om buller över hela parkeringen och skolan på andra sidan vägen. Hade tur och fick stå i kön precis innanför dörren, hade blivit kallt annars... Kön ringlade sig upp för två trappor och efter 20 minuter hade jag rört mig tre meter och fick höra att dom skar av kön ca 30 pers före mig =(
Imorgon börjar dom vaccinera kl 13, eftersom jag ändå är hemma ska jag försöka orka mig iväg i god tid innan dess. Skulle vara väldigt skönt att ha det avklarat, speciellt om det nu kanske härjar på dagis.... Känns lite jobbigt att lämna Max där imorgon innan vi fått höra nåt om provsvaren, men det går verkligen inte att ha med honom i en såndär kö... Han kommer tröttna efter fem minuter!

Nej nu måste jag vila igen. Funderar på om det kanske är magkatarr jag har....

Kommentarer
Postat av: Isabel

Vad läskigt! Nej de testar bara på dem som får vård.

Hoppas du får din spruta idag!

2009-11-12 @ 10:18:33
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0