Lite uppdatering

Hade en telefontid med en läkare idag angående Max hosta, fortsatt medicinering och svin-vaccination. Den väldigt seriösa läkare vi träffade sist hade slutat men denna lät också bra så det kändes skönt. Vi fick recept på ytterligare en medicin som vi ska prova i tre veckor, också inhalator, morgon och kväll. Sen ska vi sluta och avvakta över jul och nyår och sen få en läkartid i januari för att se hur det har gått. Den medicin vi har nu hjälper ju väldigt mycket men iom att han har varit mer eller mindre konstant förkyld sen han började på dagis så är det svårt att avgöra om han har kvar hostan eller "bara" hostar för att han är förkyld.

Just nu ligger han förövrigt och krupphostar =( Men sover än så länge. Förbereder mig på en tuff natt.

Vaccineringen tyckte läkaren absolut att vi skulle ta så fort vi fick chansen, speciellt iom hans hosta som vi inte riktigt vet vad den beror på. Även denna läkare kallade hostan astma-liknande, men ingen har gjort några tester på det eftersom vi inte har astma i släkten. Men nån ska ju alltid va den första?!

Har äntligen fått veta att Marcus farsdags-present "kommit bort under frakten" men att en ny har skickats och lite plåster på såren finns tillgängligt på hemsidan. Vi får väl se om den behagar dyka upp denna gång....

Nästa vecka/helg är det inventering, samma vecka som jag bett om ledigt torsdag-fredag. Mamma fyller 50 och hela huset är fullt med släktingar. Har inte rakt ut fått ledigt än, men jag har inte blivit nekad heller. Har förberett en massa inför inventeringen, för att underlätta den och hade tänkt fortsätta med det men sista tiden har det varit mycket sjukdom och en massa småstrul som jag fått i uppdrag att lösa så tiden har bara runnit iväg. Skulle kännas bättre att vara borta från inventeringen om jag hade kunnat jobba lite mer med förberedelserna.... Men men.

Fick idag höra från en äldre herre på jobbet, som inte brukar prata så mycket med mig (tog ett bra tag innan han fattade att jag inte hette Camilla, vet knappt om han ännu vet vad jag heter =) ) att dom väldigt gärna vill ha kvar mig. Pratade lite löst med min chef idag om att jobba 50% fram till julveckan i första hand och om det sen fortfarande känns okej med bäcken och allt, fortsätta med 50% under januari. Senaste veckorna känns det som att det bara gått utför, bäckenet gör mer och mer ont, förkylning och magkatarr, har plötsligt gått upp 2kg på två veckor efter att ha stått still jättelänge, tungt att andas...

*en halvtimme-timme senare*

Har suttit inne hos Max. Han vaknade och kräktes =( Vet inte om det bara va slem, antagligen. Det va Marcus som torkade upp, ska uppdatera mig om konsistens =) Nu verkar han sova iaf....

Nej om man ska passa på att sova medan det verkar vara tyst. Hoppas att det fortsätter vara tyst resten av natten, hoppas att morgondagen inte kräver en massa mer problemlösning utan flyter på bra...

God natt

Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas de löser sig med hostan snart... Vi ses på måndag, kram.

2009-11-19 @ 09:57:53
URL: http://meteorologtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0