Jämförelse v25

Siffror från dagens Mvc-besök:

Blodtryck 111/61, hb 125, blodsocker 6,0, sf-mått 25

Såhär såg det ut med Max:

Ca v20 - blodtryck 125/69, hb 108 =(  bebis hjärtljud 148 
Ca v25 - blodtryck 143/73, hb 108, blodsocker 4,2  bebis hjärtljud 134, sf-mått 25


Underbart att få höra hjärtljud äntligen!! Hon hittade dom på en gång och dom lät jättebra =) Fick dock lyssna väldigt kort och jag tror inte ens hon kollade antal slag. Skönt att järnvärdet va så mycket bättre än med Max, jag känner ju det med att jag mår mycket bättre. Men iom att jag inte reagerade negativt på de järntabletter jag åt förra gången så tyckte hon jag kunde börja med dom nu iaf. För att gardera mig. Hade tänkt det själv faktiskt...

Fick nästa tid den 14/12 och då ska vi också göra glukosbelastning nr 2. Ser verkligen inte fram emot det, det va vidrigt.... Men bra att dom kollar för mycket än för lite. Ska också få en tid hos sjukgymnast för att se om det går att göra något åt bäckenet. Tror ju inte att det är foglossning eftersom det inte gör ont när foglossning brukar göra ont. Så det ska dom få kolla upp.

Roligt att det va exakt samma sf-mått som med Max =) Helt normalt mått för v25! Max blev ju inte stor förrän senare.....

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ja den ena tycker jag jättemycket om och trivs superbra hos! Men det gör ju alla andra också ;-) så där är sjuknivån inte särskilt hög.

2009-11-16 @ 17:22:29
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att höra att allt ser så bra ut! =)

2009-11-17 @ 08:44:37
Postat av: Marielle Ragvals

Vad kul att allt så bra ut! Och att du mår bättre än sist! Det gör ju jag med och det känns heeelt fantastiskt!!

Vi fick precis som ni flytta fram vårt födelsedatum, från 12/4 till 21/4, så det kändes inte så kul att backa två veckor i graviditetsveckor =(

Synd att er filur inte ville visa, jag vill ju också veta vad ni ska få, men men , det är ju bara att vänta så får vi se. desto mer spännande! =)

Kram till er alla!

2009-11-17 @ 19:17:19
URL: http://noaragvals.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kul att det följer samma som förra gången! *Jag är 1 cm större om magen nu än sist. Det märks faktiskt!?



Trist med maskinen, tänkte att det inte hade varit så svårt att ordna om det inte hade behövt vara någon behörig.. tycker synd om dej om du ska behöva springa upp och ner för alla trappor, tjock om magen dessutom. I´ve been there!



*Himla trist att läkaren slutat! Så tyypiskt!! Imorrn ska jag själv ringa läkaren och be att få en total genomgång av EMil. Nu rinnner det var ur ögonen och han är röd och svullen. Fortsatt feber. Så lååååångdraget!



Kramar

2009-11-17 @ 22:42:52
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0