Hemma

Max hostade i omgångar hela natten men va, förutom väldigt trött, ändå glad imorse så han fick gå till dagis. Men vid tio-tiden ringde dom och tyckte jag skulle hämta honom. Han hade bara varit supertrött, hostig och ledsen och bara velat bli buren hela tiden =( Så jag hämtade hem min lilla älskling, vi åt lite macka och tittade lite på film och nu sover han. Han kändes lite varm innan han somnade och har sovit som en stock i typ 45 minuter. Men nu har han precis börjat hosta lite lätt så vi får se om det blir så mycket mer.
Dagis tyckte inte att han skulle komma imorgon heller så jag antar att "helgen" har börjat för min del...

Passade mig fysiskt ganska bra att gå hem idag. Har jätteont i bäckenet =( Hittills har jag "bara" haft ont när jag böjer mig, reser mig, vrider mig, lyfter och såna grejer. Men idag gör varje steg jag tar ont. Börjar tappa förhoppningarna på att det ska bli bättre.

En rolig grej är dock att jag, efter att ha känt mig som en ful fet kossa igårkväll, vaknade och tyckte jag hade världens vackraste bebismage imorse! Borde ha tagit en bild. Vet inte om det va för att jag under kvällen innan äntligen fick gå på toa efter några dagars uppehåll, om bebisen lagt sig på ett annat sätt eller om jag helt enkelt bara råkade hitta rätt vinkel att titta på den. Men fin va den =) Magen har annars växt avsevärt senaste veckan.

En till rolig grej är att vi i bokcirkeln läser en bok som heter "Sputnikälskling" av Haruki Murakami, har aldrig hört talas om varken bok eller författare och skulle verkligen inte välja nåt så okänt själv, och jag tycker jättebra om den! Kan inte säga varför, det har inte hänt så mycket i den än, har väl bara läst typ 70 sidor eller nåt. Men jag tycker jättemycket om den! Hoppas det håller i sig och inte bara brister helt plötsligt.

Ska lägga mig i sängen och läsa lite innan Max vaknar av hostan. Och så får vi hoppas att jag lyckas komma ur sängen utan för mycket smärta sen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0