Fixat och klart!

Dagis-flickan hade inte svininfluensan. Vilken lättnad! Och jag tog mig iväg och fick min spruta iaf. Ringde vårdcentralen för att höra hur tidigt folk brukar börja köa. Blev uppringd vid 11, två timamr innan dom skulle börja och fick höra att det redan sitter 3 i kö.... Åkte och köpte bokcirkelboken och en baguette och åkte dit på en gång. kom dit till 11.30 tror jag och då hade jag plats 43. Hade turen att min köplats va precis vid hissen så jag fick frisk luft varje gång någon åkte upp och ner. Tur det, annars hade jag nog tuppat av. Hade också turen att tjejen framför mig i kön va väldigt trevlig så vi höll varann sällskap! Hon va också gravid, fast väldigt tidigt, och hade också ett barn under två år så vi hade en hel del gemensamt att prata om. Vi kunde också sitta på golvet utan att vara i vägen så det gick ganska bra. Blev klar vid 14 så det kunde ha varit mycket värre, hade jag kommit en halvtimme senare så hade jag nog fått stå i kö minst en timme till och riskerat att inte va bland det 200 första. Dom hade bara 200 doser kvar idag och skulle bara få 200 totalt nästa vecka. Så det känns väldigt skönt att ha det avklarat!! Ska bli spännande att se hur jag kommer reagera, om jag får nå biverkningar. Har redan lite ont i armen men det är ju överkomligt. Hoppas bara jag slipper feber och sånt.

Nu kommer nästa ångest-moment och det är att försöka bestämma sig för om Max ska bli vaccinerad eller inte....

I övrigt mår jag fortfarande illa men ska till jobbet imorn. Det får gå som det går. Det är ingen som gör mitt jobb när jag är borta så det är bäst jag pallrar mig dit.

Nu ska jag leka lite med Maxen!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tänker absolut ge Alva! Stod senast idag om att små barn drabbas hårt. Tycker det är underbart att de sänkt gränsen, synd bara att de inte gjorde det tidigare för då hade Alva kunnat få i tisdags.

2009-11-13 @ 10:16:28
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0