50%

Från och med imorgon går jag ner på 50% arbetstid. Eller egentligen är "går ner" fel uttryckt eftersom min uppsägningstid gick ut i fredags. Jag har snarare tackat ja till att jobba kvar, på 50%, några veckor till (än så länge utan kontrakt, det måste jag ta tag i på måndag!). Kommer jobba fram till fredagen innan jul är det sagt, alltså bara tre veckor. Men mår jag fortfarande tillräckligt bra kommer jag jobba 50% i januari också.
Har ju haft så himla ont i bäckenet när jag jobbat, men de senaste tre veckorna har jag knappt jobbat 3 dagar/vecka (både Max och jag har varit sjuka) och då har bäckenet mått mycket mycket bättre! Så håller jag mig till 50% kanske jag klarar av betydligt längre.

Jag kommer jobba 8-12 (imorn undantaget eftersom jag ska till sjukgymnast kl 10, kommer jobba fyra timmar efteråt istället) varje dag. Kl 12 somnar Max på dagis så jag hämtar inte honom förrän strax före 14. Har lite ångest över att han är på dagis mer än han behöver men han sover ju ändå bara sista tiden. Då är han glad och utvilad när jag hämtar honom =) Jag tänker (inte efter ett detaljerat schema, mer bara på känn) utnyttja min ensamma tid till att var tredje dag städa/pyssla, var tredje dag sova och var tredje dag promenera. Typ =)

Sover jag middag lite då och då så kanske jag orkar vara uppe lite längre på kvällarna. Mår otroligt dåligt för tillfället över att Marcus och jag har så lite tid att umgås. Jag är så trött på kvällarna att jag somnar efter Max har somnat nästan varje kväll. Känns som att vi aldrig ses nästan. Ännu mindre pratar eller gör nåt mysigt ihop. Är samtidigt inne i en period där jag känner att jag behöver Marcus väldigt mycket. Så det går inte ihop sig så bra =(

Nej nu ska jag åka och träna lite med mamma!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Gu såå soft och jobba 8-12. Hoppas det går bra och du slipepr ha så ont. Pengar är ju alltid bra!

Hoppas ni haft en trevlig helg! det kan man väl säga att vi haft emellan allt gnabbande! ;-)

2009-11-29 @ 20:51:23
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0