Natten

Efter 30 minuters telefonkö med hela tiden ökande utslag, och tio minuters samtal med en otroligt trevlig dam fick jag ordern att ta en kall dusch och så skulle hon ringa upp om 20 minuter. Efter 30 minuter va klockan strax efter 00.30 och jag va supertrött. Hur som helst hjälpte duschen jättemycket, klådan försvann snudd på helt och många utslag la sig. Men jag fick fortfarande fler utslag efter duschen och jag hade mycket kvar i ansiktet, vilket damen tydligen inte tyckte om. Hon sa till mig att gå och lägga mig och så skulle hon ringa upp om 1,5 timme. 

När hon ringde mitt i natten såg det mycket mycket bättre ut. Hon gav mig order att åka direkt till ingång 60 på Ackis om det skulle bli mycket värre, och ringa henne igen om det skulle bli lite värre.

Vaknade ytterligare nån timme senare för att kissa och då va hela baksidan av underarmarna täckta men jag va så trött så jag bara la mig. Såhär på morgonen ser det mycket bättre! Det mesta är försvunnet, ett par fläckar vid armbågarna och på handlederna kliar lite smått och på vissa ställen liksom "kryper" det i huden men annars mår jag prima!

Förra gången jag hade nässelutslag kom och gick det i flera dagar men jag hoppas att det är över för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0